راهیابی ۶۹ اثر از خوزستان به مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالم

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از راهیابی ۶۹ اثر از خوزستان به مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالم خبر داد.

راهیابی ۶۹ اثر از خوزستان به مرحله کشوری جشنواره نوجوان سالمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود معزی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۶۹ اثر از ۳۰ هزار اثر ارسال شده دانش آموزان و فرهنگیان به هفتمین جشنواره استانی نوجوان سالم به هشتمین دوره کشوری این جشنواره راه پیدا کردند.

وی بیان کرد: جشنواره نوجوان سالم با هدف ارتقاء شاخص فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای هفتمین سال در استان خوزستان برگزار شد و ۶۹ اثر برگزیده راه یافته به مرحله کشوری نیز مشخص شدند.

معزی با اشاره به رشته‌های این جشنواره اظهار داشت: دانش آموزان متوسطه اول و دوم استان در قالب رشته‌های ایده پردازی، مقالات، عکس، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی، نرم افزار وچندرسانه ای، گرافیک (تصویر سازی وپوسترسازی)، نقاشی ایرانی (نگارگری، تشعیر، تذهیب، نقش قالی)، نقاشی (آبرنگ، گواش، پاستل، مداد رنگی، رنگ روغن) و در بخش ابتکارات و خلاقیت‌ها شرکت کردند و فرهنگیان نیز در بخش الگو وفنون آموزش وتدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه‌های ابتکاری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: ۲۸ اثر از آثار راه یافته به مرحله کشوری مربوط به دانش آموزان متوسطه اول، ۳۲ اثر متعلق به دانش آموزان متوسطه دوم و ۹ اثر مربوط به فرهنگیان خوزستان است.

این مقام مسئول، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: این جشنواره در سطح استان توسط اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان هر ساله اجرا می‌شود.

گفتنی است: جشنواره نوجوان سالم یکی از طرح‌های محوری اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی هر ساله با هدف پیشگیری از رفتار‌های پر خطر و ترویج شیوه‌های زندگی سالم در سه سطح شهرستان، استان و کشور در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و نتایج مرحله کشوری آن شهریور ماه اعلام خواهد شد.

یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در خوزستان در ۹ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/گ

برگزاری جشنواره نوجوان سالم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.