معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

مسیر توسعه کشور از روستا‌ها می‌گذرد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تنها داروی شفابخش توسعه کشور توسعه روستا‌ها است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی جمال نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمانی شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور در مراسم نکوداشت روز دهیار، گفت: توسعه کشور از روستا‌ها می‌گذرد و اگر به روستا‌ها توجه نشود یقینا موفق نخواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم حس تعلق روستائیان را نسبت به روستای خودشان بالا ببریم این احساس تعلق باعث همدلی و وفاق اجتماعی و در نهایت موجب بالا رفتن امنیت ملی کشور خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: باید جایگاه روستا‌ها در نظام برنامه ریزی، سیاست گذاری، توزیع اعتبارات، اشتغال و کارآفرینی به طور ویژه دیده شود، اما متاسفانه در بسیاری از روستا‌ها راه را اشتباه رفتیم و در نتیجه آن برخی از روستا‌های ما خالی از سکنه شده اند.

جمال نژاد با اشاره به شعار سال " رونق تولید "، افزود: تولید کننده‌تر از روستا‌ها کجا باید پیدا کنیم؟ اگر به روستا‌ها توجه نشود معضلات و مشکلات آن‌ها متوجه شهر‌ها خواهد بود.

وی ضمن بیان این که ۳۷ هزار دهیاری در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تنها داروی شفابخش توسعه کشور، توسعه روستا‌ها است بنابراین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم به ما در این راستا کمک کنند.

معضلات کشور ماحصل رشد سریع شهر نشینی است

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده‌ای از معضلات کشور ماحصل رشد سریع شهرنشینی است، و دهیاران دغدغه‌ای به نام عدم ثبات شغلی دارند و باید برای این موضوع باید فکر جدی بشود.

وی ادامه داد: دهیاران صاحب صلاحیت باید احراز بشوند تا بتوان در قالب یک ساز و کاری از آن‌ها بعدا در سمت شهردار استفاده کرد.

هاشمی افزود: دهیاری بهتر از بقیه دهیاران است، که همه جانبه گر باشد و فقط به فکر توسعه یک بعد از روستا نباشد.

انتهای پیام//ف.س
برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.