کارشناسان مجموعه‌ای از اصلی‌ترین تجهیزات مورد نیاز گردشگران فضایی را در یک چمدان هوشمند جمع آوری کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان برای سفربه سیاره مریخ و کره ماه در کنار طراحی و توسعه نسل جدید سفینه، موشک‌های فضایی و سوخت‌های پرقدرت که بتواند انسان را درفاصله زمانی کوتاه به مقصد برساند توجه ویژه‌ای به سلامت و تولید تجهیزات ویژه فضانوردان دارند. از جمله این تجهیزات ساخت نسل جدید لباس‌های فضانوردی و حتی طراحی نوعی چمدان با امکانات ویژه برای فضانوردان است.
 

این چمدان منحصربه فرد RIMOWA نام دارد و حاصل همکاری محققان ناسا با یکی از شرکت‌های مشهور جهانی در زمینه تولید کیف و کفش است.
 
درساخت بدنه چمدان از نوعی پارچه‌های مخصوص به ویژه فیبرکربن و پوسته محکم پلی کربنات استفاده شده است تا استحکام کافی دربرابرضربه و اشعه‌های کیهانی را داشته باشند.
 
از دیگر امکانات به کار رفته دراین چمدان می‌توان سیستم بلوتوث و پاوربانک برای شارژ انواع وسایل الکترونیکی، صفحه نمایش هوشمند، نوعی چادر و کیسه خواب برای استراحت، کیسه مخصوص بازیافت مواد خوراکی و مصرفی، فن آوری مهار گر انواع باکتری و ضد عفونی کننده وسایل و اشیا، وجود پایه الکترومغناطیس، زوایه چرخش ۳۶۰ درجه‌ای و سیستم امنیتی بیومتریک برای شناسایی هویت فرد صاحب چمدان را نام برد.
 

یکی از ویژگی‌های منحصربه فردی که این چمدان در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد؛ دسترسی رایگان به دستیارشخصی سفربه نام Horizn GO است که با استفاده از آن افراد می‌توانند برنامه سفر‌های خود را پیش از حرکت به دستیارشخصی بدهند تا برنامه ریزی سفربرایشان تنظیم کند. رنگ چمدان ترکیبی از رنگ‌های به کار رفته در طراحی سفینه فضایی آپولو ۱۱ است.
 
از این چمدان افراد عادی هم می‌توانند استفاده کنند و در زمان عرضه دربازار‌های جهانی قیمتی درحدود ۸۱۰ دلار خواهد داشت. ساخت این چمدان به مناسبت پنجاهمین سالگرد سفر انسان به کره ماه انجام شده است و به گفته کارشناسان اولین وسیله برای گردشگران فضایی و دانشجویان رشته فضانوردی است که می‌توانند آن را همراه خود به سفر‌های طولانی مدت فضایی ببرند.
 

کارشناسان اعلام کرده اند با توجه به افزایش میزان گردشگران فضایی درسال‌های نه چندان دور ساخت وسایلی موردنیاز فضانوردان اهمیت دارد. ارائه این چمدان هوشمند به دانشجویان رشته فضانوردی و گردشگران فضایی اواخر ماه جولای سال میلادی جاری شروع می‌شود.

منبع: designboom
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار