حجاب آرامش و امنیت جامعه را تضمین می‌کند

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده با بیان این‌که مسئله حجاب تکه‌ای از یک پازل کلی‌تری است، گفت: پازل کلی سلامت، آرامش و امنیت جامعه است و حجاب بایستی برای زن امنیت و آرامش ایجاد کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) زهرا مجیدی‌فر درباره این‌که حجاب بانوان چه ارتباطی با اثربخشی و حضور آن‌ها در جامعه دارد اظهار داشت: تعالیم اسلامی از جمله حجاب برای کارآمدی حداکثری زنان در جامعه شناخته شده است و از همین رو به دلیل این‌که حجاب ضوابط جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روابط جنسی را به سوی روابط انسانی‌تر سوق می‌دهد، تاثیر مستقیمی در رابطه با حضور بانوان در جامعه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: زمانی که حجاب از جامعه‌ای حذف شود در پی آن آزادی‌ها سرانجامی ندارد و به صورت سلسله‌وار محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برداشته می‌شود.

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده با بیان این‌که مسئله حجاب تکه‌ای از یک پازل کلی‌تری است، خاطرنشان کرد: پازل کلی سلامت، آرامش و امنیت جامعه است و حجاب بایستی برای زن بستری ایجاد کند که در سایه آن با امنیت کامل فعالیت‌های خود را در جامعه انجام دهد تا رشد و تعالی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام معتقد است در سایه حجاب است که بانوان حرکت و کمال و آرامش خود را در جامعه به دست می‌آورند، زمانی که اجرای گام نخست را نداشته باشیم امنیت و آرامش در جامعه از دست خواهد رفت و به مرور بنیان خانواده از بین خواهد رفت.

مجیدی فر با بیان این‌که در صورت حذف حجاب در جامعه مردان نیز آرامش ندارند، گفت: زمانی که مرد آرامش نداشته باشد کارآمدی نداشته و در این صورت حرکت جامعه نیز مختل می‌شود، زن و مرد باید در جامعه فعال باشند و حرکت جامعه را مدیریت کنند، همچنین مرد و زن فعال در جامعه باید کنش مسئولانه داشته باشند و یکی از ملزومات این حرکت بحث پوشش و حجاب است که در این صورت رابطه زن و مرد در جامعه صرفا از بحث مذکر و مذکر بودن به رابطه ۲ انسان تبدیل می‌شود.

وی درباره نقش حجاب در تحکیم خانواده و جامعه بیان کرد:حجاب هم برای مرد و هم برای زن آرامش ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تمام نیاز‌های عاطفی و نشاط جنسی یک زن و مرد در محدوده خانواده انجام شود و به جایگاه اصلی خود میان همسران باز گردد که در سایه این سلامت بهره‌وری بیشتری خواهد داشت و از طرف دیگر ثبات خانواده بیش‌تر می‌شود و روند آن به خوبی پیش می‌رود.

انتهای پیام/م

 

صحبتهای پژوهشگر حوزه زنان و خانواده درباره حجاب

برچسب ها: خانواده ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.