همایش عفاف و حجاب در پلدختر برگزار شد

همزمان با هفته عفاف و حجاب همایشی به همین مناسبت در پلدختر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  به مناسبت هفته حجاب و عفاف همایشی با حضور پرشور بانوان در بوستان ولایت شهرپلدختر برگزار شد.

حجت الاسلام بهنام یعقوبی مسئول دفتر امام جمعه پلدختر در این همایش بر ترویج و فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: ترویج حجاب و عفاف مانع از افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی وحفظ حریم و ارزش زنان و تحکیم خانواده می‌شود.

یعقوبی به عفاف و حجاب از دیدگاه قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن به وسیله حجاب به زن ارزش داده و حجاب برای زنان از ضروریات دین اسلام و نشانه زن مسلمان است.

وی بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: حجاب علاوه بر پوشش و حفظ ظاهر از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد.

مسئول دفتر امام جمعه پلدختر با بیان این که اهمیت و رعایت حجاب به عنوان فریضه الهی در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست، افزود: قرآن خطاب به زنان می‌فرماید زینت‌های خود را ظاهر نکنید و این امر به زن بها داده و باعث بالا بردن ارزش و یک مدال و افتخار است.

یعقوبی به حجاب گرفتاری اشاره کرد و با تاکید بر رعایت ادب گفتاری در خانواده گفت: عفاف و حجاب تنها ویژه زن نیست و مردان نیز باید در بسیاری از موارد از جمله دارای عفت کلام باشند و زن خود را نه به صورت هوس انگیز بلکه محترمانه صدا کنند.

وی افزود: پوشش چادر نماد زن مسلمان و یادگار و امانت فاطمه زهرا (س) است که الگوی ارزشمند برای زنان مسلمان است و باید زنان جامعه اسلامی ما زندگی این بانوی بزرگوار را سرلوحه خود قرار دهند.

مسئول دفتر امام جمعه پلدختر به حجاب رفتاری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به آیات قرآن که خطاب به زنان پیامبر می‌فرماید خودتان را برج نکنید زنان ناید در مجالس و محافل با حفظ حجاب، عفت و پاکدامنی زینت‌های خود را مانند مرواریدی در صدف حفظ کنند.

از سوی بسیج جامعه زنان شهرستان پلدختر از ۱۰۷ زن برترین‌های عفاف و حجاب با اهدای هدایایی تجلیل شد.

۲۱ تیر ماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب است که در این روز رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد مشهد به خاک و خون کشید.

از ۱۵ تا ۲۱ تیرماه به عنون هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ر

برگزاری همایش عفاف و حجاب در پلدختر

برچسب ها: حجاب و عفاف ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.