مسئول دفتر نظارت بر انتخابات قم عنوان کرد؛

دشمن برای تخریب شورای نگهبان سرمایه‌گذاری ویژه‌ کرده است

حجت الاسلام مهری گفت:شورای نگهبان وظیفه حفاظت از انقلاب را بر عهده دارد و همواره در تیررس تخریب‌ دشمنان است.

دشمن برای تخریب شورای نگهبان سرمایه‌گذاری ویژه‌ کرده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد مهری،مسئول دفتر نظارت بر انتخابات قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم بیان کرد: دشمن برای تخریب و سیاه نمایی از شورای نگهبان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرده، اما شورای نگهبان بدون توجه نسبت به تخریب و توطئه‌ها به وظایف قانونی خود عمل کرده و کوچک‌ترین توجهی به انتظارات دشمنان ندارد.

وی ادامه داد: کارکرد و شرح وظایف شورای نگهبان هنوز به‌درستی در سطح جامعه تبیین نشده است، اگر کارکرد‌های ۴۰ ساله شورای نگهبان به مردم تبیین شود بسیاری از شبهات پیرامون این نهاد مهم و اثرگذار از بین می‌رود.

مسئول دفتر نظارت بر انتخابات استان قم اضافه کرد: دشمن امروز این شبهه را تقویت می‌کند که باوجود مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور نیازی به شورای نگهبان نیست و وجود چنین شورایی عملاً کارکرد خاصی ندارد.

وی اضافه کرد: در ۱۲ دولت گذشته و ۱۰ مجلس بعد از انقلاب بار‌ها مصوبات و لوایحی به شورای نگهبان ارسال‌شده که کاملاً مغایر با قانون اسلامی و شرع مقدس بوده و از همین نکته اهمیت و ضرورت شورای نگهبان مشخص می‌شود.

وی با اشاره به تخریب مستمر آیت‌الله جنتی توسط رسانه‌های معاند گفت: آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان باقدرت در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده تا ناخالصی وارد انقلاب اسلامی نشود.

مهری همچنین گفت: انتخابات مجلس و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با روز‌های پایانی سال در کشور برگزار می‌شود، مردم نباید در این انتخابات سرنوشت ۴ ساله انقلاب را به دست افرادی بدهند که روحیه اشرافی گری و سازش‌کاری داشته و اهل‌معامله باشند.

وی بیان کرد: شورای نگهبان در صیانت، حفاظت و حراست از اسلامیت و جمهوریت نقش بسزایی دارد، شورای نگهبان نهاد ترکیبی از ۶ حقوقدان و ۶ فقیه است.

وی تاکید کرد: تفسیر نهایی اصول قانون اساسی، تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با شرع مقدس و قانون اساسی و نظارت بر انتخابات و نامزد‌های انتخابی سه وظیفه عمده و کلیدی شورای نگهبان است.

وی در ادامه بیان کرد: به اعتراف اندیشمندان برگ غربی با انقلاب اسلامی و افکار امام راحل دوران پست‌مدرن در غرب به پایان رسیده و غرب وارد پست‌مدرنیسم و بازگشت به معنویت و خداخواهی شد.

وی اضافه کرد: به گفته اندیشمندان مطرح و برجسته غربی، هیچ‌کدام از مولفه‌های غربی و شرقی در انقلاب اسلامی نقش نداشته و انقلاب سال ۵۷ صرفاً از تعالیم اسلامی مایه گرفته است.

مسئول دفتر نظارت بر انتخابات استان قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی درواقع یک فکر نوین برای حاکمیت اسلام و اجرای احکام الهی بود؛ رهبری، مردم و حاکمیت اسلام سه مولفه اصلی انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: سازوکار انقلاب اسلامی به نحوی ترتیب داده‌شده که مردم‌سالاری دینی در آن به‌صورت کامل اجرایی شده و تمام مسئولان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با آرای مردم تعیین و انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار