سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ما معتقدیم که وضعیت در خاورمیانه نباید متشنج شود و در زمان حاضر نیز این وضعیت در حالت پرتنش قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما معتقدیم که وضعیت در خاورمیانه نباید متشنج شود و در زمان حاضر نیز این وضعیت در حالت پرتنش قرار دارد و با چنین سناریویی پیش می‌رود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: ما شاهد هستیم که سطح تنش‌ها نه فقط با اظهارات بلکه اقدامات معین به سطح عالی رسیده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: در همین حال مذاکرات با شرکای ایرانی که با توجه به ویژگی‌های حقوقی در وضعیت‌های مختلف و بر اساس احترام متقابل جریان دارد نتایج خوبی به همراه دارد.

زاخارووا افزود: احتمالاً کسانی که مسئول اجرای سیاست خارجی و تعیین دستور کار بین المللی در غرب هستند تجربه کافی ندارند تا از امتیاز روند مذاکرات از جمله با تهران سخن بگویند. به احتمال زیاد آنها می‌دانند که این گونه مذاکرات دشوار است و بیش از هیجان سیاسی نیاز به توانایی، معلومات و مهارت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اما معلوم نیست چرا آنها (مقام‌های غربی) مسیر تشدید تنش را انتخاب می‌کنند.

زاخارووا در پاسخ به اینکه رویکرد روسیه به خبرسازی‌های رسانه‌های غربی در تنگه هرمز یا اقدامات انگلیس چیست؟ افزود: معتقدیم که وضعیت در منطقه نباید متشنج شود. ما خوب می‌دانیم که چنین رویکردهایی بی‌فایده است و چه پیامدهایی ممکن است به همراه داشته باشد، به همین دلیل معتقدیم که تنش‌ها در منطقه را نباید افزایش داد بلکه به گونه‌ای باید رفتار کرد که وضعیت به مسیر مذاکره برای حل مسائل موجود بازگردد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در خصوص تلاش‌های میانجی گرایانه فرانسه برای حل اختلافات پیرامون ایران گفت: ما از این رویه استقبال می‌کنیم و پیشتر در کنفرانس‌های مطبوعاتی از من درباره تلاش‌های میانجی گرایانه روسیه سوال کرده بودند و من گفتم ه موضوع روابط دو کشور ایران و آمریکا مطرح است و همه امکانات برای بهبودی روابط بین این دو کشور وجود دارد فقط اگر واشنگتن از تنش آفرینی صرف نظر کند.

وی افزود: امیدوارم در یاد همگان مانده باشد که چگونه واشنگتن و تهران گفت وگوهای فشرده با احترام متقابل را آغاز کردند، بدیهی است در جریان تنظیم برجام هر طرف به دنبال دفاع از منافع خود بودند اما به موضع طرف مقابل هم توجه می‌کردند.

زاخارووا ادامه داد: این تجربه نه فقط لازم است بلکه باید در مسائل دیگر نیز بکار گرفته شود به همین دلیل همه امکانات برای گفت وگوهای با احترام متقابل بین واشنگتن و تهران وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار