پنتاگون: موضع آمریکا درباره تحویل جنگنده اف ۳۵ به ترکیه تغییر نخواهد کرد

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد موضع واشنگتن درباره تحویل جنگنده‌های اف‌۳۵ به ترکیه تغییری نخواهد کرد.

پنتاگون: موضع آمریکا درباره تحویل جنگنده اف ۳۵ به ترکیه تغییر نخواهد کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز جمعه در واکنش به رسیدن محموله سامانه دفاع موشکی اس 400 به ترکیه گفت موضع آمریکا درباره تحویل جنگنده‌های اف-35 به ترکیه تغییر نخواهد کرد.

وی همچنین افزود امروز با طرف ترکیه‌ای درباره سامانه اس 400 گفت‌وگو خواهد کرد.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد اولین محموله از سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 امروز (جمعه) وارد ترکیه شده است. بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، اولین محموله سامانه اس-400 روسی امروز در پایگاه هوایی «مرتد» (با نام پیشین آکینجی) در نزدیکی آنکارا مستقر شده است.

بعد از به زمین نشستن سومین هواپیمای حامل بخش‌های سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ در ترکیه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» از این مسئله ابراز نگرانی کرد.

یک مقام عضو ناتو امروز (جمعه) به خبرگزاری فرانسه در بروکسل گفت: «ما از عواقب احتمالی تصمیم ترکیه برای در اختیار گرفتن سامانه اس-۴۰۰ نگران هستیم». دسامبر سال ۲۰۱۷ ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۲ تير ۱۳۹۸
ما به جای اف 35 خدا رو داریم که از همه ارتشای دنیا قویتره
آخرین اخبار