هشت هزار کیلومتر راه استان کرمانشاه نیازمند لکه‌گیری، روکش و یا درزگیری آسفالت است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : به دلیل بارندگی‌هایی که امسال داشتیم، تمامی حدود هشت هزار کیلومتر راه استان نیازمند لکه‌گیری، روکش و یا درزگیری آسفالت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت راه‌ها و جاده‌های استان کرمانشاه گفت : بارندگی‌های شدیدی که امسال داشتیم به اکثر راه‌های استان آسیب جدی وارد کرد.

وی گفت : این امر باعث شده تمامی حدود هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی استان نیازمند انواع عملیات آسفالت شامل لکه‌گیری، درزگیری و یا روکش باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای بهبود وضعیت آسفالت راه‌های استان را حدود هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

کرمی مهمترین عاملی که آسفالت راه‌ها را به تاخیر می‌اندازند تامین اعتبار دانست و یادآور شد: هم اکنون حدود ۹۰ میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بدهی داریم.

وی تاکید کرد: مشکل دیگر تامین قیر مورد نیاز آسفالت است که به سختی و با هزینه زیاد انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته سهمیه قیر از سوی وزارت نفت برای پیمانکاران در نظر گرفته می‌شد، گفت: این سهمیه دیگر تخصیص داده نمی‌شود و پیمانکاران مجبورند قیر مورد نیاز خود را با قیمت بالا تهیه کنند.

کرمی در ادامه با اشاره به اینکه برخی راه‌های استان در اولویت عملیات آسفالت هستند و تجهیز کارگاه نیز برای آن‌ها انجام شده، افزود: از جمله این راه‌ها می‌توان به محور کوزران به جوانرود، جوانرود به ثلاث باباجانی، روانسر به پاوه، جاده‌های شرق استان در مسیر کرمانشاه به همدان و... اشاره کرد که در صورت تامین اعتبار برنامه برای بهبود وضعیت آسفالت آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه پروژه لکه‌گیری آسفالت کرمانشاه به کوزران نیز از چندی قبل آغاز شده، تاکید کرد: حدود ۱۸ کیلومتر از مسیر ۴۵ کیلومتری کرمانشاه به کوزران نیازمند لکه‌گیری است که تاکنون ۹ کیلومتر از این مسیر انجام شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

به گفته این مسئول در صورت تامین اعتبار و قیر مورد نیاز، این ۹ کیلومتر نیز تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کرمی گفت: اگر اعتبار باشد بعد از انجام عملیت لکه‌گیری، نیازمند روکش آسفالت در این مسیر نیز هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

بارندگی‌های شدید به اکثر راه‌های استان آسیب جدی وارد کرد

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار