پمپئو شخصا از مقامات سیا در پرونده مداخله روسیه بازجویی کرد

وزیر خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۷ شخصا به بررسی یافته‌های سازمان سیا درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات این کشور و بازجویی از تحلیلگران این سازمان پرداخت.

پمپئو شخصا از مقامات سیا در پرونده مداخله روسیه بازجویی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شخصا تحلیلگران سازمان سیا، سازمان اطلاعاتی این کشور را در خصوص یافته‌های آن‌ها درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مورد بازجویی قرار داد.

بنا به گفته منابع آگاه، پمپئو بالاترین مقامات سازمان اطلاعاتی آمریکا را در این باره مورد سوال قرار داده است. همچنین بیل بار، دادستان کل دستور داد بررسی در خصوص اینکه آیا یافته‌های سازمان سیا درباره تلاش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به منظور ارتقا جایگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات صحت داشته است یا خیر.

بنا به نوشته پولیتیکو، پمپئو در سال ۲۰۱۷ و بلافاصله پس از رسیدن به ریاست سیا خود شخصا به بررسی یافته‌های این سازمان درباره مداخله روسیه در انتخابات پرداخت و تحلیلگران این سازمان را درباره یافته هایشان مورد سوال قرار داد. او در نهایت به هیچ مدرکی دال بر احتمال وجود اشتباه در یافته‌های سیا و یا اینکه تحلیلگران سیا یافته‌های خود را تحت فشار سیاسی ارائه کردند، دست نیافت.

یکی از منابع آگاه با اشاره به بازجویی‌های صورت گرفته از سوی پمپئو گفت این تنها یک گزارش دهی نبود بلکه چالشی بود که در آن او سوالات بسیار دشواری از آن‌ها درباره اقداماتشان و نیز درباره چگونگی تشخیص اهداف پوتین پرسید. پمپئو همچنین سوالاتی درباره همکاری سیا با اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا درباره پرونده روسیه مطرح کرد. دو مقام آمریکا در مصاحبه با پولیتیکو وجود چنین مصاحبه‌های را به تائید رساندند.

بار در ماه می‌ جان دورهام، دادستان آمریکا در کنتیکات را به عنوان مسئول بررسی سوالات طرح شده از سوی پمپئو منصوب کرد. بار گفت می‌خواسته به این موضوع پی ببرد که آیا هیچ دولتی قصد جاسوسی از ستاد انتخاباتی ترامپ را داشته یا خیر. با این حال مایکل مورل، سرپرست پیشین وزارت دادگستری آمریکا گفت وزارت دادگستری ارگانی اشتباه برای بررسی این پرونده است.

رابرت مولر، دادستان ویژه سابق آمریکا، بعد از نزدیک به دو سال تحقیق، در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) اعلام کرد مدارک کافی برای اثبات وجود یک توافق میان مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ در دست ندارد هر چند تماس‌های زیادی بین مسکو و این تیم انجام شده است. مولر همچنین از فشار‌های ترامپ بر روند تحقیق خبر داده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار