فراخوان دهمین جشنواره مشاعره دانش آموزی رضوی منتشر شد

فراخوان دهمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی همزمان با دهه کرامت منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانش آموزان همه مقاطع تحصیل می‌توانند  در جشنواره مشاعره رضوی دانش آموزی شرکت کنند.

فاطمه کرمپور افزود: از امروز فرایند نام نویسی در سامانه BOUSHEHR.SHAMSTOOS.IR آغاز شده و مهلت نام نویسی دهمین دوره جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی ٣٠ آذر  پایان می‌یابد و مرحله نخست داوری دی امسال انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان علاوه بر ثبت نام در سامانه معرفی شده می‌توانند برای نام نویسی از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: متقاضیان در مرحله نخست به صورت تلفنی و در مرحله دوم به صورت حضوری ارزیابی می‌شوند.

کرمپور عنوان کرد: اشعار ارائه شده باید از محتوای مناسب درباره احادیث، مدح، ثنا و مناقب حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت معصومه (س)، احمدبن موسی (ع) و امام موسی کاظم (ع) برخوردار باشد و براساس نظر هیات داوران زیبا خوانی و تسلط بر معنی اشعار بخشی از امتیازات مشاعره کننده است و انتخاب بیت‌های دارای اشکال وزنی یا ضعف تالیف برای مشاعره کننده نمره منفی دارد.

وی گفت: مسئولیت ناشی از  صحیح نبودن اشعار به عهده مشاعره کننده است و متقاضیان باید از صحت اشعاری که برای خواندن انتخاب می‌کنند اطمینان یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: ثبت نام کنندگان می‌توانند با مراجعه به پایگاه بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نمایندگی بوشهر (BOUSHEHR.SHAMSTOOS.IR) از بخش منابع استفاده کنند.

کرمپور افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ٣٣٣٢٠٥٣٦ تماس بگیرند.

وی یادآور شد: به نفر اول جشنواره تندیس، لوح تقدیر و پنج میلیون ریال کمک هزینه سفر زیارتی اهداء می‌شود و نفرات دوم و سوم نیز علاوه بر دریافت تندیس و لوح به ترتیب کمک هزینه سفر زیارتی معادل ٤,٥ و چهار میلیون ریال دریافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: به نفرات چهارم و پنجم نیز لوح تقدیر و به ترتیب ٣,٥ و سه میلیون ریال به عنوان کمک هزینه سفر زیارتی به آنان اهدا می‌شود.

دهمین دوره جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی با حضور مسئولین کشوری و استانی همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

انتشار فراخوان جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.