تعهد ۴ هزار و ۷۰۰ نفری کهگیلویه و بویراحمد برای آموزش سوادآموزی در سال ۹۸

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعهد امسال استان زیر پوشش قرار دادن ۴ هزار و ۷۰۰ نفر افراد کم سواد و بی سواد در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تهیه و تدوین طرح شتاب بخشی سوادآموزی گفت: ۱۶ دستگاه اجرایی استان باید برای تحقق این طرح با معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارزیابی عملکرد فرمانداران و بخشداران در زمینه سوادآموزی افزود: این اقدام بر اساس ۱۴ شاخص از جمله تشکیل شورای سوادآموزی شهرستان‌ها و بخش‌ها و شناسایی افراد کم سواد و بی‌سواد و تشویق آن‌ها برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی است.

وی با بیان اینکه نرخ باسوادی در میان جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال طی سال گذشته ۹۳.۹ درصد بوده گفت: این آمار باید تا پایان سال جاری به ۹۴.۵ درصد برسد، ضمن اینکه بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۰ نفر تعهد امسال استان برای آموزش افراد کم سواد و بی‌سواد در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد است که دوره‌های آموزشی سوادآموزی مرداد ۹۸ تا تیر ۹۹ برگزار می‌شود.

زارعی بیان کرد: ۹۹ درصد آموزش‌های سوادآموزی در استان برون‌سپاری شده و از طریق سمن‌ها و موسسه‌ها انجام می‌شود که پارسال با ۱۰ موسسه و تشکل مردم نهاد در این زمینه قرارداد منعقد شده است.

زارع‌پور در پایان گفت: تا پایان امسال ۲۳۰ سوادآموز استان آموزش‌های کار با رایانه را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/ط

زیر پوشش قرار دادن ۴ هزار و ۷۰۰ نفر افراد کم سواد و بی سواد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
کاظم
۰۹:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۸
آقای مدیرکل بازنشسته ها را فراموش کردی