برگزاری آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی

آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی امروز جمعه ۲۱ تیرماه در مشهد و ۱۸ شهر کشور و با رقابت بیش از ۴۲۰۰ داوطلب برگزار شد.

برگزاری آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، این آزمون در ۲۲ حوزه پذیرای داوطلبان بود که تنها پنج حوزه در مشهد مقدس از داوطلبان سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آزمون اخذ نمودند.

بر اساس این گزارش تعدادی از مدیران آستان قدس رضوی و سازمان سنجش آموزش کشور از جمله تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام والمسلمین مروی، حجت الاسلام والمسلمین ارسطا استاد حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدحسن وحدتی شبیری از فرآیند آزمون بازدید به عمل آوردند.

در این آزمون برای نخستین بار آزمون سه مقطع تجمیع شد و همچنین برای نخستین بار بانوان نیز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی شرکت داشتند.

برای نخستین بار از داوطلبان مقطع دکتری به صورت تستی آزمون به عمل آمد که پیش از آن آزمون دکتری تخصصی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به صورت تشریحی و صرفا در حوزه آزمون مشهد مقدس از داوطلبان آزمون گرفته می‌شد.

براساس این گزارش نتایج چند برابر ظرفیت برای دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تا دهم مرداد ماه اعلام خواهد شد و داوطلبان برگزیده از پانزدهم مرداد تا دهم شهریور به مصاحبه دعوت خواهند شد و در نهایت اسامی ۳۵۰ داوطلب برگزیده نهایی در هفته پایانی شهریور اعلام خواهد شد.

داوطلبان برگزیده دوره دکتری نیز برای آزمون تشریحی در اول شهریور فراخوان شده و از آبان ماه سال جاری برای مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی از موسسات علمی وابسته به آستان قدس رضوی و تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و دانشجویان هم زمان دروس حوزه و دانشگاه را می‌گذرانند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

آزمون ورودی دانشگاه علوم رضوی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.