امضاء قرارداد میان ونزوئلا و خودروسازان روسیه

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا از امضاء قرارداد میان این کشور و شرکت‌های بزرگ خودروسازی روسیه خبر داد.

امضاء قرارداد میان ونزوئلا و خودروسازان روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، طارق العیسمی، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا، روز گذشته (جمعه) در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد این کشور با شرکت‌های بزرگ خودروسازی روسیه قرارداد امضاء کرده است.

العیسمی که به تازگی از روسیه بازگشته است در این خصوص گفت: «در روسیه، با شرکت‌های بزرگ روس قرارداد بستیم. ما یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های صنعت خودرو در آمریکای لاتین را در اختیار داریم. ظرفیت‌های کشورمان منافع زیادی را به دنبال دارد».

با این حال، العیسمی به نام شرکت‌هایی روسی که با آن‌ها قرارداد بسته‌اند اشاره‌ای نکرد. او گفت به اعتقاد روسیه، ونزوئلا از جمله کشورهایی است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ در تمامی زمینه‌ها را دارد و در عین حال صنعت خودروی آن جذاب‌ترین بخش برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

او در ادامه افزود: «در چین نیز نشست‌هایی خواهیم داشت تا با دو شرکت بزرگ خودروسازی همکاری‌های تجاری شکل دهیم. در حال حاضر، با یک شرکت بزرگ چینی در حال بستن قرارداد هستیم».

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، نیز تاکید کرد همکاری کاراکاس با مسکو امکان حرکت به جلو را برای این کشور فراهم می‌کند. او گفت: «با روسیه رو به جلو حرکت خواهیم کرد. روسیه کشور بزرگی است و دولت بزرگی در سیاست و اقتصاد دارد. رشد بیشتری هم خواهد داشت. روسیه کشور ثبات و ثروت است».

از ابتدای سال جاری میلادی این کشور آمریکای لاتین دچار بحران سیاسی و اقتصادی شده است. پس از آنکه نیکلاس مادورو برای بار دوم در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی رسید و سوگند یاد کرد، خوان گوایدو، سردسته مخالفان، در ماه ژانویه خود را «رئیس‌جمهور موقت» این کشور اعلام کرد و از مادورو خواست از قدرت کنار برود. بلافاصله آمریکا از گوایدو حمایت و تحریم‌هایی را علیه کاراکاس اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار