رویگردانی سعودی ها از اسلام به دلیل وهابیت

"فیصل بن جمیل غزاوی"، امام جماعت و خطیب مسجد الحرام درباره گسترش موج خداناباوری در عربستان طی سال های گذشته هشدار داد.

رویگردانی سعودی ها از اسلام به دلیل وهابیتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، غزاوی در خطبه نماز جمعه دیروز تصریح کرد که مبلغان خداناباوری افکار و اندیشه های باطل خود را به شکل های مختلف در میان پسران و دختران ما شیوع می دهند. ضرر و زیان این افراد و تأثیر آنها به شدت بیشتر است.

هشدار غزاوی درباره شیوع سکولاریسم در میان مردم عربستان چیز تازه ای نیست؛ به گفته انستیتو بین المللی "گالوپ" عربستان شاهد بزرگترین موج خداناباوری در مقایسه با دیگر کشورهای عربی است.

بر اساس تحقیقات انستیتو "گالوپ" درصد خداناباوری در عربستان از 5 تا 9 درصد از کل جمعیت عربستان در نوسان است و این آمار در مقایسه با دیگر کشورهای عربی حتی کشورهایی که به داشتن رویکردهای سکولاریسم معروفند مثل تونس و لبنان بسیار بالاست.

اغلب پژوهشگران شیوع این پدیده را در جامعه عربستان ناشی از برداشت های نادرست وهابیت از اسلام می دانند؛ برداشتی به طور کامل با فطرت و ذات سالم انسان در تضاد است. آموزه های وهابیت از آنجا که بر خلاف تمام تعالیم شناخته شده اسلام است از سوی همه علما به خصوص علمای عربستان رد شده است. اما پیوند نهاد وهابی گری با بنیانگذار حکومت آل سعود باعث شیوع و بسط داده شدن این برداشت نادرست و عقب افتاده از اسلام در سراسر عربستان شد. در این بین دلار نفتی هم به شیوع ویروس وهابیت در سراسر جهان نقش داشته است.

اسلامی که وهابیت به شهروندان عربستان معرفی کرد، اسلامی بود که با فطرت انسان و با هر چیز نوینی در تضاد است؛ زن را تحقیر و او را از ابتدایی ترین حقوقش محروم می کند؛ دینی که انسان ها را عقده ای و کینه جو علیه دیگری تربیت می کند به طوری که ما دامی که با افکار او مخالف باشد، هیچ ارزشی برای او قائل نباشد؛ و همین افکار و آموزه هاست که انسان وهابی شده را وادار به قتل و سر بریدن و تجاوز و خوردن گوشت انسان دیگر می کند و در این مسیر او را طوری پیش می برد که بی پروا دست به قتل و شکنجه دیگران می زند.

شهروند سعودی وقتی که می بیند این برداشت از اسلام تنها برداشت پیش روی اوست، راهی جز سکولاریسم برای فرار از چنین اسلامی نمی یابد. و همین امر باعث می شود که شیوع سکولاریسم در جامعه عربستان بالاترین آمار را در میان تمام کشورهای عربی حتی کشورهایی که خود نظام سکولار دارند، داشته باشد.

منبع:العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.