۵۱ زخمی در زمین‌لرزه فیلیپین

زمین‌لرزه‌ای سحرگاه شنبه در فیلیپین به وقوع پیوست که در نتیجه آن ۵۱ نفر زخمی شدند.

۵۱ زخمی در زمین‌لرزه فیلیپینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، زمین لرزه سطحی ۵.۸ ریشتری ساعت چهار و ۴۲ دقیقه بامداد سواحل شمال شرقی جزیره میندانائو را لرزاند. اداره زلزله شناسی فیلیپین از وقوع هفت پس لرزه با شدت کمتر از زمین لرزه اصلی خبر داد.

با وقوع این زمین لرزه مردم وحشت زده از خانه‌ها به بیرون فرار کردند. گفته می‌شود زمین لرزه موجب خساراتی مانند ایجاد شکاف در دیوار ساختمان‌ها شده است. شاهدان گفتند بیماران بیمارستان منطقه مادرید نیز که متحمل شکاف‌هایی در دیوار‌های بتونی شده بود، تخلیه شدند.

این زمین‌لرزه در چهار شهر مجاور نیز احساس شد و به برخی خانه ها، دو کلیسا، یک هتل، یک سالن ورزش و یک پل و یک فروشگاه نیز خساراتی وارد آمد. مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرد زلزله شنبه در عمق ۱۱.۸ کیلومتری زمین رخ داد.

فیلیپین بخشی از "حلقه آتش" اقیانوس آرام است که یک منطقه هلالی زلزله خیز است. این منطقه از ژاپن تا جنوب شرق آسیا و آن سوی اقیانوس آرام امتداد دارد.

مرگبارترین زمین لرزه فیلیپین ماه آوریل به بزرگی ۶.۳ درجه در مانیل، پایتخت این کشور رخ داد و به کشته شدن دست کم ۱۱ نفر و فرو ریختن یک سوپرمارکت انجامید.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار