مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: برای خدمت رسانی بهترو تسریع در امور بیش از ۹۵ درصداز فعالیت‌ها این نهاد به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وارثی مدیرکل بهزیستی استان در مراسم آغاز به کار اولین اورژانس اجتماعی شبانه روزی در قزوین گفت: برای چابک سازی اداره بهزیستی و تسریع در امور بیش از ۳۲۵ مرکز را فراخوان دادیم و توانستیم ۹۵ درصد فعالیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم که این کار به چابک سازی فعالیت‌ها کمک کرده است.

وارثی افزود: کمبود‌های مالی در عرصه خدمت رسانی را با مشارکت خیران تأمین کرده‌ایم و با اعتماد سازی انجام شده توانسته‌ایم بیش از ۴۰ میلیارد تومان کمک خیران را جمع آوری کنیم که افزایش ۲ برابری این همراهی بی سابقه است.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: کسب رتبه چهارم کشوری در فعالیت‌های پیشگیری، رتبه دهم کشوری در امور توانبخشی و جلب مشارکت‌های مردمی بیانگر حرکت رو به رشد و تکاملی این اداره در سال‌های اخیر است.

وارثی گفت: اعتبارات بهزیستی استان از ۷ میلیارد تومان در ۹۵ به ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته افزایش یافت و امسال این اعتبارات مصوب به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: زیر ساخت‌ها در این اداره تقویت شده و شاخص‌های اختصاصی هم هر سال بهتر شده است و امیدواریم امسال هم در جشنواره شهید رجایی بتوانیم رتبه‌های برتر خدمت رسانی را کسب کنیم.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شهرستان‌ها گفت: سازمان بهزیستی قرار است ۶۰۰ نفر نیروی جدید جذب کند و ما هم امیدواریم چند نیرو برای شهرستان‌ها بویژه آوج جذب کنیم.

وارثی از استاندار قزوین خواست برای تأمین ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اسناد خزانه برای تکمیل ساختمان بهزیستی دستور لازم را صادر کند.

مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین هم در این مراسم از موازی کاری دستگاه‌ها در صدور مجوز برای مهد کودک انتقاد کرد و گفت: متولی اصلی صدور مجوز برای مهد‌های کودک فقط بهزیستی است و اگر ادارات دیگر هم بخواهند در این زمینه فعالیت کنند باید مجوز خود را از بهزیستی دریافت کنند تا تداخلی در کار صورت نگیرد.

انتهای پیام/ک

مراسم آغاز به کار اولین اورژانس اجتماعی شبانه روزی در قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.