فعالیت ۱۱۲ محیط بان در استان پهناور کرمان

مدیر کل محیط زیست استان کرمان گفت: در استان کرمان، ۱۱۲ نفر محیط بان مشغول به حفاظت از محیط زیست هستند.

مرجان شاکری مدیر کل محیط زیست استان کرمان در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: روز میلاد فرخنده‌ی امام رضا (ع)، طلایه‌دار مهربانی و عطوفت نسبت به محیط زیست و حیات وحش، ملقب به ضامن آهو، روز ملی محیط‌بان نام‌گذاری شده است.

شاکری افزود: محیط بانان، سبزپوشان سختکوش و سلحشوری هستند که شجاعانه و بی‌ادعا، چشمان تیزبین و نگرانشان، بی‌وقفه پهنه‌های وسیع مناطق حفاظت شده‌ی این استان را می‌نگرند و برای پاسداری از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش، از فدا کردن جان خویش دریغ ندارند.

وی گفت: اکنون در استان کرمان، ۱۱۲ نفر محیط بان مشغول این امر خطیر هستند.

شاکری تصریح کرد: چه درشمال و چه در جنوب ۱۸ درصد از مساحت کل استان کرمان عرصه‌های محیط زیست تشکیل می دهد که تحت کنترل و حفاظت است.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان افزود: با توجه به گستردگی استان کرمان و وسعت بسیار آن، نیاز به نیرو‌های بیشتری داریم تا بتوانیم ازعرصه‌های تحت پوشش حفاظت بیشتری کنیم.

وی بیان داشت:درسال گذشته نیز دو نفر از همکاران ما و از محیط بانان دلسوز و فعال در حین ماموریت به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان افزود:در صورت صدور مجوز استخدام تعداد محیط بانان استان بر حسب مساحت تحت پوشش افزایش خواهد یافت.

شاکری بیان داشت: تایید لایحه حمایت از محیط بانان توسط شورای نگهبان نیز از برنامه‌های آینده برای حمایت از محیط بانان می باشد که در دست اقدام است.

روز میلاد امام رضا (ع) به عنوان روز محیط بان نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ی

حمایت از محیط بانان در لایحه شورای نگهبان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار