کشف نخستین مرکز استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در تربت حیدریه

کشف و قطع انشعاب نخستین مرکز تولید ارز دیجیتال در تربت حدریه در این ماه انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد روحی رئیس شرکت برق تربت حیدریه گفت: در حالی که چندی پیش، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از کشف ۱۰ مرکز استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در سطح استان در این ماه خبر داده بود این بارشناسایی یک موسسه صنعتی در تربت حیدریه که از برق غیرمجاز برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کرد شناسایی و ۵۶ دستگاه ماینر موجود جمع آوری شد.

وی تصریح کرد : این نخستین مورد کشف استخراج غیرمجاز بیت کوین در این شهرستان است و این مرکز بعد از شناسایی با حضور نماینده دادستان، ماموران انتظامی و نماینده اداره اطلاعات نسبت به ضبط دستگاه‌ها اقدام شده است.

رئیس شرکت برق تربت حیدریه گفت: از دید ما این مرکز از برق غیر مجاز، یعنی برقی که با تعرفه پایین در بخش صنعتی، کشاورزی ارائه می‌شود در راه دیگری شروع به مصرف برق کرده و بر اساس ابلاغ وزارت نیرو باید تفاوت تعرفه مربوط پرداخت شود.

روحی افزود: مسئله استخراج و وجود دستگاه‌های غیر مجاز تولید ارز دیجیتال یک بحث قضایی بوده و دوستان ما در دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری این پرونده و برخورد با عاملان آن هستند.

وی تصریح کرد: با تشخیص کارشناسان اداره برق تربت حیدریه و مشاهده تغییرات فاحش مصرف برق این مرکز که در مقایسه با سال گذشته، حدود ۲۲ برابر افزایش داشته است اقدام به شناسایی این مرکز کرده ایم و با هماهنگی نیروی انتظامی بعد از ورود به آن مرکز با مشاهده دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال متوجه انجام این فعالیت غیرمجاز شدیم.
 
انتهای پیام// م.ی
 

استفاده غیر قانونی از برق برای استخراج ارز دیجیتال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار