خوراکی‌هایی که با خوردنشان قلبتان می‌ایستد +لیست غذاهای ممنوعه

برخی از مواد غذایی دارای میزان زیادی از کلسترول هستند و با خوردن آنها سلامت قلب خود را به خطر می‌اندازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، اسید‌های چرب از آن دسته از اسید‌هایی هستند که در هوای محیط به صورت جامد در می‌آیند چربی‌هایی نظیر کره یا روغن نارگیل در این دسته قرار دارند.

اسید‌های چرب سبب بالا رفتن کلسترول بد خون می‌شوند و همانطور که می‌دانید کلسترول بالا سبب بروز انواع بیماری‌های قلبی می‌شود؛ در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی که بیشترین حجم چربی اشباع شده را در خود دارند می‌پردازیم.

ماست یونانی

در ماست یونانی حجم زیادی از اسید‌های چرب به کار رفته است؛ در هر ۶ گرم ماست یونانی ۴ درصد چربی‌های اشباع شده وجود دارد.

;gdkd;

ران مرغ

ران مرغ بیشتر از ماهی‌های چرب، چربی اشباع شده دارد و به همین دلیل است که اغلب پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که اگر به دنبال لاغر شدن هستید ران مرغ را از برنامه رژیم غذایی خود خارج کرده و سینه مرغ را جایگزین آن کنید.

;gdkd;

شیر چرب

در شیر‌های صنعتی و پر چرب چربی‌های اشباع شده زیادی وجود دارد حتی اگر حجم کمی از شیر را به صورت روزانه مصرف کنید، اما باز هم چربی اشباع شده در آن‌ها وجود دارد.

;gdkd;

پنیر پیتزا

در هر تکه از پیتزا حجم زیادی پنیر به کار رفته است و این پنیر چربی اشباع شده زیادی را برای بدن شما به ارمغان می‌آورد؛ مصرف میزان زیادی از فست فودها برای بدن بسیار مضر است و منجر به بیماری قلبی می‌شود.

;gdkd;

دونات

دونات‌ها در روغن‌های چرب و مانده درست  می‌شوند و به همین دلیل در ساختار  آن‌ها چربی زیادی وجود دارد؛ پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که برای فرار از بیماری‌های قلبی حتماً دونات را از رژیم غذایی خود خارج کنید و دور آنرا خط قرمز بکشید.

;gdkd;

کره

همانطور که گفتیم کره در فضای محیط به صورت جامد در می‌آید و سبب بالا رفتن کلسترول خون می‌شود؛  اغلب پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که  افراد برای فرار  از بیماری کلسترول روغن زیتون را جایگزین کره کنند.

;gdkd;

شیر نارگیل

در شیر نارگیل میزان زیادی روغن وجود دارد و چربی آن ۳ برابر شیر‌های عادی است و پزشکان توصیه می‌کنند که مصرق شیر و روغن نارگیل باید به حداقل برسد.

;gdkd;

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.