تداوم اجرای طرح ارتقاء ایمنی موتورسیکلت‌سواران

رئیس پلیس راه گیلان گفت: اجرای طرح ارتقاء ایمنی موتورسیکلت‌سواران برای ارائه آموزش به صورت جدی دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین محمدپور، رئیس پلیس راه گیلان در برنامه آموزش فرهنگ ترافیک با اهدای کلاه ایمنی در محل چاپارخانه شهرستان رشت گفت: به خاطر حفظ جان خود هنگام موتورسواری باید از کلاه‌ایمنی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس برای ارائه آموزش اجرای طرح ارتقاء ایمنی موتورسیکلت‌سواران را به صورت جدی دنبال خواهد کرد، افزود: آموزش کاربردی توأم با اهدای کلاه ایمنی، نمایش فیلم‌های تصادفات موتور‌سواران و نصب شب‌نما از مرداد ماه سال ۹۷ آغاز شده است.

رئیس پلیس راه گیلان اظهار داشت: پلیس با توجه به تصادفات موتورسیکلت سواران در این استان، اقدام به آموزش موتورسیکلت سواران کرده است.

سرهنگ محمدپور با اشاره به آمار و نتایج انواع بررسی‌ها گفت: بیشترین صدمات و تلفات موتورسیکلت به علت وارد شدن ضربه به قسمت سر و گردن است که در خیلی از مواقع باعث به وجود آمدن خسارت جانی جبران ناپذیری می‌شود.

وی افزود: همین علت به تنهایی می‌تواند کافی باشد تا قانع شویم که باید به خاطر حفظ جان خود هنگام موتورسواری از کلاه ایمنی استفاده کنیم.

رئیس پلیس راه استان گیلان به ماده ۱۶۴ آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره و خاطرنشان کرد: رانندگان و سرنشینان هر نوع موتورسیکلت و دوچرخه موتوردار باید به کلاه‌ایمنی مجهز باشند و در طول حرکت از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: درست است که قانون‌گذار با وضع قانون و گذاشتن جریمه موتورسواران را مجبور به استفاده از کلاه‌ ایمنی می‌کند، ولی بهتر است قبل از فکر کردن به جریمه، به فکر حفظ سلامت جان خود و عزیزان خود باشند.

بیست و چهارمین جلسه آموزش اجرای طرح ارتقاء ایمنی موتورسیکلت‌سواران در سال ۱۳۹۸ در محل چاپارخانه شهرستان رشت با حضور مسؤولان محلی و موتورسواران برگزار و تعدادی کلاه‌ ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهدا شد.

انتهای پیام/ع

اجرای برنامه آموزش فرهنگ ترافیک در محل چاپارخانه شهرستان رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.