پیش بینی برداشت ۱۵۸ هزار تن جو در اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از برداشت ۱۵۸ هزار تن محصول جو در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود که از میزان سطح زیر کشت ۱۵۸ هزار تن محصول جو برداشت شود تا این لحظه بیش از ۸۰ درصد از مزارع آبی جو و ۹۵ درصد از مزارع دیم جو با موفقیت برداشت شده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی ۹۸-۹۷ در حدود ۲۰ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو آبی ۶۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است که پیش بینی می‌شود ۲۰ درصد نیز شاهد افزایش این محصول در اراضی استان اردبیل باشیم.

شهریار گفت: بر اساس کیل گیری صورت گرفته از مزارع شاخص کشاورز پیشرو جو کار شهرستان اردبیل کریم اللهی از شهرستان اردبیل موفق شد ۷ تن و ۴۰ کیلوگرم جو در یک هکتار برداشت نمایند که این امر نشانگر این حقیقت است که دشت اردبیل ظرفیت بالقوه‌ای در تولید محصولات دانه ریز بخصوص محصول جو دارد.

وی افزود: کشاورزان و بهره برداران در صورتی که از بذور مرغوب و اصلاح شده و ضد عنونی شده استفاده و تاریخ مناسب کاشت را رعایت کنند و بموقع با علف‌های هرز مبارزه و از سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار استفاده و به توصیه‌ها و راهنمایی‌های مروجین و کارشناسان ترویج و زراعت و حفظ نباتات عمل نمایند دست یابی به تولید بالای ۷ تن در هکتار کاملاً سهل و آسان خواهد بود.

انتهای پیام/ح

افزایش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت محصول جو در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.