مسئولان در تسریع اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی مانع تراشی نکنند

استاندار بوشهر گفت: مسئولان در تسریع اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی نباید مانع تراشی کنند بلکه باید کمک کنند تا اجرای طرح‌ها تسریع یابد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف توسعه زیرساخت‌های محصولات گلخانه‌ای استان بوشهر با تاکید بر گره گشایی از مشکلات تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران افزود: مسئولان در تسریع اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی نباید مانع تراشی کنند بلکه باید کمک کنند تا اجرای طرح‌ها تسریع یابد.

وی، با بیان اینکه قوانین به اندازه کافی برای تسریع و رفع موانع در کشور وجود دارد گفت: در اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی باید پاسخ استعلامات در کوتاه‌ترین زمان ارائه تا از ایجاد مانع پیشگیری شود.

استاندار بوشهر هدف وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید محصولات را توسعه گلخانه‌ها دانست و تاکید کرد: در این راستا گره‌گشایی و رفع موانع و ارائه راهکار‌های تسریع در اجرای طرح‌ها باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار بگیرد تا طرح‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شود.

گراوند با اشاره به اینکه بوشهر با نگاه تسهیل‌گرانه مدیران توسعه نمی‌یابد تصریح کرد: مدیران و مسئولان به عنوان پیش‌قراولان توسعه محسوب می‌شوند که باید از ظرفیت‌های استان بوشهر در رونق تولید، کسب و کار، درآمدزایی، افزایش صادرات و اشتغال‌زایی استفاده بهینه کنند.

وی، با بیان اینکه سال قبل ۱۰۳ هکتار طرح گلخانه‌ای در استان بوشهر اجراء شد افزود: از ۱۵۰ هکتار برنامه‌ریزی شده برای اجرای طرح گلخانه‌ای سال قبل ۱۰۳ هکتار آن اجراء و تکمیل شد که باید برای تسریع اجرای این طرح‌ها تلاش بیشتری شود.

استاندار بوشهر جهاد کشاورزی را تامین امنیت غذایی کشور دانست و با تاکید بر کمک به طرح‌های گلخانه‌ای تصریح کرد: در برابر اجرای طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری نباید گارد گرفته شود بلکه کمک به توسعه این طرح‌ها باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

گراوند، ظرفیت استان بوشهر را در توسعه طرح‌های گلخانه‌ای مورد اشاره قرار دادو بیان کرد: باتوجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح‌های تولید محصولات گلخانه‌ای در استان این مهم در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

وی، افزایش راندمان تولید، کاهش مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار، تولید محصول با کیفیت و افزایش درآمد و صادرات را از مزیت‌های گلخانه دانست و افزود: روش تولید محصول گلخانه‌ای کاملا درآمدزا و اشتغال‌زا است که در راستا کاهش هزینه‌ها به شدت در پی دارد و نگرانی تامین آب برطرف می‌کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر تعین تکلیف اراضی شهرک‌های کشاورزی در استان عنوان کرد: باید زمین‌های کشاورزی واگذار شده برای ایجاد شهرک کشاورزی تعیین تکلیف شود تا از امکانات فراهم شده استفاده بهینه شود.

گراوند با تاکید بر توجه به اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در اراضی گلخانه‌ای گفت: استفاده از تکنولوژی آب شیرین‌کن خورشیدی باید مورد توجه قرار بگیرد تا مشکلات زیست محیطی نداشته باشد.

وی با تاکید بر توجه به مهارت افزایی متقاضیان طرح‌های گلخانه‌ای افزود: تعاون روستایی در زمینه آموزش، مهارت افزایی و ترویج کشت گلخانه‌ای تلاش کند.

انتهای پیام/م

گسترش طرح‌های گلخانه‌ای در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است

برچسب ها: اشتغال ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.