دامپزشک کشتارگاه صنعتی دام ایلام مطرح کرد؛

کشتار غیرمجاز دام در برخی نقاط حاشیه شهر‌های استان ایلام

دامپزشک کشتارگاه صنعتی دام ایلام از کشتار غیرمجاز دام در برخی نقاط حاشیه شهر‌های استان ایلام خبر داد و گفت: کشتار غیرمجاز، شیوع بیماری‌های عفونی و انگلی ازجمله بیماری تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد.

کشتار غیرمجاز دام در برخی نقاط حاشیه شهر‌های استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، بهادر منصوری، دامپزشک کشتارگاه صنعتی دام ایلام و مدرس دانشگده پیرادامپزشکی دانشگاه ایلام گفت: کشتار غیرمجاز دام در برخی نقاط حاشیه شهر‌های استان ایلام از جمله در مبادی اصلی ورودی استان به یک معضل بهداشتی تبدیل و تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و ایجاد مخاطرات بهداشتی شده است.

وی با بیان اینکه تولید و عرضه گوشت در شرایط غیر‌بهداشتی تهدید علیه بهداشت عمومی است، اظهار کرد: از جنبه روانشناسی ذبح دام در معابر عمومی و در برابر چشم اطفال و کودکان تاثیر منفی بر روح و روان آنان می‌گذارد، کشتار دام که گاه با خشونت همراه است آثار زیانبار روانی در کودکان ایجاد و زمینه‌ساز رفتار‌های خشونت بار آنان در آینده را فراهم می‌کند.

دامپزشک کشتارگاه صنعتی دام ایلام بیان کرد: ریختن فضولات و امحا و احشا حاصل از ذبح دام در محیط زیست و عدم وجود سیستم فاضلاب و چاه دفن فضولات علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی باعث تجمع حیوانات ولگرد، حشرات و جوندگان ناقل بیماری در این مناطق شده که نقش مهمی در شیوع و انتقال بیماری‌های عفونی دارند.

انتهای پیام/ د

کشتار غیرمجاز باعث شیوع بیماری تب کریمه کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.