استاندار اردبیل:

فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی برای افراد معتاد در اردبیل فراهم شود

استاندار اردبیل گفت: فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی برای افراد معتاد در استان اردبیل فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل همزمان با هفته بهزیستی گفت: بهزیستی با کمک سایر دستگاه‌ها و از طریق جذب اعتبارات ملی باید به راه‌اندازی کمپ انزاب کمک کنند تا فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی برای افراد معتاد فراهم شود.

وی افزود: کمپ انزاب که کاربری آن متفاوت بوده با همت سازمان بهزیستی می‌تواند به منظور ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال برای معتادان مورد استفاده قرار گیرد و ایجاد اشتغال در این مجموعه کار پسندیده‌ای است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بهزیستی و کمیته امداد حداقل‌های دولت اسلامی را برای محرومان و نیازمندان فراهم می‌کنند که این حرکت خداپسندانه نیاز به همراهی و همکاری خیرین دارد.

بهنام جو با بیان اینکه باید راه اندازی کمپ انزاب با جدیت دنبال شود گفت: این کمپ در نزدیکترین نقطه به مرکز استان و داشتن شرایط مناسب جهت ایجاد کارگاه برای اشتغال بیماران مبتلا به اعتیاد طراحی می‌شود.

وی وظیفه سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات صادقانه و به دور از هرگونه منت برای مستمندان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در شرایط حاکم اقتصادی مدد رساندن به افراد تحت پوشش با جلب مشارکت‌های مردمی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است.

استاندار اردبیل گفت: اقدامات خوبی در حوزه اشتغال و ایجاد ظرفیت در بحث توانمندسازی خانواده‌ها به همراه کاهش آسیب‌ها انجام شده است.

بهنامجو با اشاره به اینکه بیکاری عامل اصلی بزهکاری و اعتیاد است افزود:با تلاش همه عوامل اجرایی باید افراد مراجعه کننده به کمپ‌ها با پرهیز از مصرف مجدد موادمخدر به چرخه سلامت برگردند.

وی توجه به رویکرد جلب مشارکت‌های عمومی را در کنار انجام کار‌های کارشناسی در بخش‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: بهزیستی اقدام خوبی را در راستای توانمندسازی گروه‌های نیازمند جامعه در قالب گروه‌های مالی خرد در مناطق روستایی و محروم آغاز کرده که این امر علاوه بر افزایش متوسط درآمد خانوار‌ها به ماندگاری آن‌ها در مناطق کم برخوردار کمک می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل گفت: از طریق کارگروه اشتغال استان باید منابع خوبی به طرح‌های خوداشتغالی در مناطق روستایی برای فرش، صنایع دستی، دامداری‌های سنتی و صنعتی و ... پرداخت کرد تا امکان اشتغال بیشتر در این مناطق صورت گیرد.

بهنامجو با قدردانی از تلاش مجموعه بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: در ارائه خدمات به جامعه هدف و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در بخش ارتقای سلامت افراد جامعه باید الگو برداری مناسبی از استان‌های موفق داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

راه اندازی کمپ انزاب با جدیت دنبال شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.