توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در اردبیل با جدیت دنبال می‌شود

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن دوست، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان گفت: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان یکی از اهداف مهم بخش کشاورزی است که در این زمینه تمامی مسائل و مشکلات مربوط به بهره برداران در پنجره واحد سرمایه گذاری مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار خواهد گرفت تا این واحد‌ها نیز بتوانند در کمترین زمان ممکن در مسیر تولید قرار گرفته و فعالیت خود را آغاز کنند.

وی افزود: شرکت شهرک‌های کشاورزی با سیاست‌های مهم کاهش مصرف آب به ازای محصول تولیدی، تولید محصول با کیفیت، امکان کنترل آفات و بیماری‌ها، تولید محصول خارج از فصل، اشتغالزایی و تولید محصولات صادرات محور همراه است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: روند توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان اردبیل بسیار مطلوب بوده و روند کار به نحو شایسته‌ای در حال انجام است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: مجتمع‌های گلخانه‌ای در فیروزآباد پارس آباد به مساحت ۲/۱۸ هکتار، قره قباق پارس آباد به مساحت ۳/۱۰ هکتار، فیروز آباد کوثر ۵/۱۹ هکتار، سامیان اردبیل به مساحت ۲۱ هکتار، طولش خلخال به مساحت ۲۲ هکتار، پارس آباد مغان به مساحت ۱۵۹۵ هکتار، اسماعیل خان مالداشی به مساحت ۲۰ هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین به مساحت ۱۰۰۰ هکتار و اراضی کشت و صنعت پارس به مساحت ۱۰۰ هکتار قرار دارد.

کاظم عباداله عموقین افزود:به غیر از شهرک گلخانه‌ای پارس که در اراضی خصوصی راه اندازی شده است بقیه شهرک‌ها در اراضی دولتی و ملی به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: استان اردبیل علاوه بر واحد‌های گلخانه‌ای ذکر شده دارای سه واحد دامپروری بیله سوار به مساحت ۲۵ هکتار می‌باشد که در مرحله واگذاری است و مجتمع دامپروری جغاتای مشکین شهر به مساحت ۵۰ هکتار که واگذار شده و مجتمع دامپروری آنگوتلار گرمی به مساحت ۱۰ هکتار می‌باشد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل افزود: با راه اندازی این واحد‌های گلخانه‌ای پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ برای تعداد ۲۰ هزار نفر به صورت پایدار اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۷۵۰ هزار تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی منجمله گوجه فرنگی، فلفل، خیار و ... اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/ح

ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در شهرک های گلخانه ای اردبیل

برچسب ها: گلخانه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار