رییس منابع طبیعی مهدی‌شهر خبر داد:

آتش افروختن در جنگل های هیرکانی ممنوع

حمید رضاعبدوس گفت : همزمان با ثبت جنگل‌های هیرکانی در میراث جهانی محدودیت‌هایی در رودبارک این شهرستان اجرا شد که از جمله آن ممنوعیت افروختن آتش در رودبارک از این پس است .

آتش افروختن در جنگل های هیرکانی ممنوعبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  حمید رضاعبدوس رییس منابع طبیعی مهدی شهر ضمن بیان اینکه به دلیل دارا بودن پوشش بالای گیاهان علفی زیر اشکوب جنگل رودبارک و همچنین ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در میراث ملل جهانی پیشنهاد اعمال محدودیت‌هایی درباره این جنگل‌ها در شمال مهدی‌شهر ارائه شده است، گفت : یکی از بخش‌های این محدودیت‌ها، ممنوعیت افروختن آتش است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی از این پس با افروختن آتش در رودبارک و جنگل‌های هیرکانی مهدی‌شهر ممانعت خواهد کرد، افزود: از همه گردشگران و طبیعت دوستان و بهره برداران و دامداران می‌خواهیم با توجه به پوشش بالای گیاهان تا اطلاع ثانوی از هرگونه روشن کردن آتش خودداری کنند.

عبدوس با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار جنگل پهن برگ و هیرکانی در شهرستان وجود دارد، تاکید کرد : در صورت مشاهده افروختن آتش، ماموران محیط‌بان منطقه رودبارک با افراد متخلف برخورد متعاقب با قانون خواهد کرد.

رئیس منابع طبیعی مهدی‌شهر با بیان اینکه از مردم و گردشگران می‌خواهیم در حفظ جنگل‌های هیرکانی، سرمایه ارزشمند و موزه زنده جهانی دست یاری به منابع طبیعی بدهند، گفت: منابع طبیعی اقدامات خوبی در راستای نگهداری از این جنگل‌ها صورت می‌دهد برای مثال برگزاری مانور اطفای حریق با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در آینده نزدیک یکی از این اقدامات است، اما به هر روی باید مردم نیز دست به دست هم دهند تا از جنگل‌های هیرکانی حفاظت کنیم.

انتهای پیام/ح 

محدودیت در جنگل‌های هیرکانی مهدی‌شهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار