اهدای عضوِ ۱۵ بیمار مرگ مغزی

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان از اهدای عضو ۱۵ بیمار مرگ مغزی در سه ماهه اول سال ۹۸ خبر داد.

خلیفه سلطانی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند هشت عضو و ۵۳ نسج را اهدا کند و در سه ماه ابتدایی سال جاری، ۴۹ عضو از ۱۵ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی ادامه داد: سال گذشته، ۱۱۵ عضو از بیماران مرگ مغزی در استان اصفهان اهدا شد و توجه به این نکته ضروری است که هر عضو اهدایی از بیمار مرگ مغزی به صورت رایگان است، علاوه بر این هم هزینه بیمارستانی پیوند‌های کلیه تحت پوشش بیمه و پیوند سایر اعضا تحت حمایت وزارت بهداشت می‌باشد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان افزود: در حال حاضر ۲۷۰ پرونده فعال در لیست انتظار پیوند کلیه از مرگ مغزی وجود دارد و در مورد پیوند کلیه باید گفت که گرفتن کلیه از فرد زنده در شرایط خاص و با هزینه انجام می‌گیرد.

خلیفه سلطانی با اشاره به اینکه پیوند کبد تنها از والدین امکان پذیر است گفت: کودکانی که مشکل کبد دارند پس از بررسی‌های کامل فقط از پدر یا مادر خود می‌توانند بخشی از کبد را دریافت کنند.

وی ادامه داد: علاقمندان به اهدای عضور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ehda.center برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند.

انتهای پیام/ی



۲۷۰ بیمار نیازمند انتظار پیوند کلیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.