شناسایی ۵ مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در فارس/یک نفر فوت شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵ مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان ‎‌های فارس، و مرگ یک نفر از آن‌ها خبر داد.

شناسایی ۵ مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در فارس/یک نفر فوت شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: هم ‎ اینک در کل کشور ۵۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو  واگیردار شده و ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه این بیماری که با عنوان خون ریزی دهنده هم تلقی می ‎ شود ویروسی است و در آسیا و آفریقا شیوع بیشتری دارد، ادامه داد: منشا آن کنه حیوان است و در صورت کثیر به انسان هم منتقل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شیوع این بیماری در همه ماه‌ها مشاهده شده، اما در فصل تابستان بیشتر است، تصریح کرد: نشخوارکنندگان اهلی مانند گاو و گوسفند ناقل این بیماری محسوب می‌شوند و این بیماری از طریق مصرف گوشت یا تماس با خون حیوان مبتلا قابل انتقال است.

همتی افزود: پارسال ۱۸ مورد شناسایی شدند که برای ۱۴ نفر از آن‌ها احتمال قطعی ابتلا به این بیماری داده شد و دو نفر از آن‌ها نیز فوت شدند.
وی به شهروندان توصیه کرد: گوشت مورد نیاز خود را از قصابی ‎‌ها و مراکز بهداشتی مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تهیه گوشت ارزان قیمت از مکان‌های غیرمجاز ریسک بالایی دارد، ادامه داد: تعدادی از افراد مبتلا به این بیماری، خود از جمله کسانی بودند که اقدام به ذبح غیربهداشتی گوسفند به ویژه در مناطق حاشیه‌ای کرده بودند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/چ 

تب کریمه کنگو در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار