هشدار مجدد هواشناسی نسبت به بارش‌های همرفتی مونسون در سیستان و بلوچستان

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اطلاعیه جدید هواشناسی گفت: همچنان شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی و ریزش‌های رگباری در استان مهیاست.

هشدار مجدد هواشناسی نسبت به بارش‌های همرفتی مونسون در سیستان و بلوچستانعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی همچنان تا پایان هفته شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای در نواحی جنوبی استان مهیا است.

وی افزود: توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد صاعقه و جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع، همچنین درحاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

رئیس گروه پیش بینی با بیان اینکه سامانه‌های همرفتی فعال در استان در نتیجه تزریق رطوبت از اقیانوس هند است، افزود: این شرایط سبب شده تا چند روزی دمای هوای برخی مناطق جنوب شرق و جنوب استان قدری کاهش یابد.

ملاشاهی تصریح کرد: در چند روز اخیر سرعت تندباد‌های ناشی از ابر‌های همرفتی در برخی ایستگاه‌های هواشناسی استان به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسید. این شرایط ایجاب می‌کند که هم استانی‌های عزیز در زمان وزش باد‌های شدید از استقرار در فضا‌های باز و ارتفاعات خودادری کنند.

انتهای پیام/ع

بارش های رگباری در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار