سامانه الکتریکال موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان ارتقا یافت

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سامانه الکتریکال موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان با افزایش دوربین‌های اطراف موزه و دوربین‌های دید در شب ارتقاء یافت.

سامانه الکتریکال موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان ارتقا یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهدی ارباب‌نیا معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ارتقا سامانه الکتریکال با هدف افزایش ایمنی موزه و بالا بردن توان حفاظتی آن انجام شده تا دامنه دید و پوشش تصاویر پیرامون موزه امکانپذیر باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: همه بخش‌های موزه مجهز به دوربین‌های مدار بسته شده و با سامانه پلیس ۱۱۰ ارتباط مستقیم دارد.

 موزه منطقه‌ای جنوب شرق ایران در فروردین سال ۹۰ با معماری خاص در زمینی به گستره ۱۳ هزار مترمربع و زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در بلوار شهید مطهری زاهدان ساخته و راه اندازی شده است.

این موزه در سه طبقه و در سه بخش اصلی باستان شناسی، مردم شناسی و بوم شناسی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان در قالب تصاویر و اشیای تاریخی به معرفی منطقه جنوب شرق پرداخته است.

موزه منطقه‌ای جنوب شرق یکی از بزرگترین و جذابترین موزه‌های استان سیستان و بلوچستان است که در آن آثاری از تاریخ و فرهنگ و کشفیات محوطه‌های باستانی بویژه شهرسوخته به نمایش گذاشته شده است.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان دارای سه معاون «میراث فرهنگی»، «صنایع دستی» و «گردشگری» است.

انتهای پیام/ع

موزه منطقه‌ای جنوب شرق یکی از بزرگترین  موزه‌های استان  است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار