ورود گل گاوزبان‌های گیلان در بازار‌های ویتنام و چین

بیش از ۳ هزار کیلوگرم گل گاوزبان از گیلان به کشور‌های ویتنام و چین صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسافر مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: ۳ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی گل گاوزبان به چین و ویتنام وارد کشور شد و با این میزان صادرات بیش از ۵۶ هزار دلار ارز وارد کشور شده است.

وی، با اشاره به بازارپسندی این گیاه دارویی، افزود: پارسال برای نخستین بار ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم گل گاو زبان خشک شده به این کشور‌ها صادر شده بود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به پایان برداشت گل گاوزبان در گیلان، گفت: ۶ هزار کشاورز گیلانی از اواخر فروردین تا نیمه تیرماه با برداشت ۳ هزار و ۴۰۰ تن گل گاوزبان‌تر از ۷۸۴ هکتار زمین کشاورزی ۵۷۸ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

منوچهر پارسافر افزود: شهرستان‌های رودسر، املش، آستارا، سیاهکل، تالش، رودبار و رضوانشهر از مناطق مهم تولید گیاه دارویی گل گاوزبان در گیلان است.

وی، با بیان اینکه، گیلان رتبه نخست تولید گیاه دارویی گل گاوزبان را در کشور دارد، تصریح کرد: مصرف دمنوش گل گاوزبان برای تقویت حواس، تصفیه خون، تسکین اعصاب، درمان بیماری‌های سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب کلیه‌ها، سرخک، مخملک، رماتیسم و قلبی مفید است.

انتهای پیام/م.ع

ارزآوری با صادرات گل گاوزبان گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.