بیش از ۲ هزار مبلغ در سطح استان اصفهان وجود دارد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت:بیش از ۲ هزار مبلغ در سطح استان داریم که تحصیل کنندگان حوزوی هستند و چیزی بالغ بر ۵۰۰ نفر به سطح استادی رسیدند و اکنون در زمره اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در سطح استان هستند.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان امروز در نشست خبری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران در سطح ۲ اظهار داشت: همزمان با میلاد امام رضا (ع) ثبت‌نام حوزه علمیه خواهران همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: بیش از دو دهه از تأسیس حوزه علمیه خواهران کشور نمی‌گذرد، ولی بالغ بر ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور مشغول به فعالیت در زمینه‌های مختلف تحصیل و تدریس هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه ۵۰ حوزه در استان اصفهان فعال هستند، گفت: حوزه علمیه اصفهان سابقه درخشانی در طلبه‌پروری، استادپروری، تربیت مدرس و مبلغ دارد، هم در حوزه برادران که سابقه چند صد ساله و هم حوزه خواهران که قبل از این آرایش جدید و نظام حوزوی، حوزه‌های سنتی قابل توجه و بزرگی از قبل از انقلاب هم داشته که از خانواده‌های متدین جذب حوزه‌های علمیه خواهران می‌شدند.

وی تصریح کرد: نمونه بارز و شاخص آن که سرآمد برای حوزه علمیه در سطح کشور و چهره بین‌المللی به خود گرفته، بانو مجتهده امین است که توانست در سطوح عالی حوزه در حد اجتهاد رشد و حوزه‌های خواهران را پایه‌ریزی کند، ولی بعد از انقلاب به صورت یک برنامه منسجم، سازمانی و تعریف شده بیش از دو دهه از عمر حوزه علمیه خواهران می‌گذرد.

بهرامی ادامه داد: با توجه به سابقه کوتاه فعالیت حوزه علمیه خواهران، رشد قابل توجهی حوزه‌های علمیه خواهران اصفهان داشته و با هدف تبلیغ و ترویج مباحث دینی در سطوح مختلف جامعه به منظور تعلیم و تربیت و استاد‌پروری در جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی به لحاظ تحقیق و پژوهش در بستر‌های علوم دینی به ویژه در حوزه بانوان و به منظور راهنمایی و مشاوره در سطح عمومی بانوان کشور و تربیت مبلغان و مدرسانی که بتوانند سطح عظیمی از جامعه زنان را در حوزه‌های دینی پوشش بدهند، بنای حوزه علمیه خواهران گذاشته شد.

وی با اشاره به فعالیت سطوح مختلف حوزه‌های علمیه اظهار داشت: ما امروزه شاهد هستیم حوزه‌های علمیه در سطح ۲ (کارشناسی)، سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و سطح ۴ (دکترا) مشغول تحصیل و تدریس بوده و فارغ‌التحصیلان قابل توجهی خروجی این سطوح هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: در استان اصفهان در مقطع سطح ۲ بالغ بر ۷ هزار فارغ‌التحصیل و در مقاطع دیگر بیش از ۶۵۰۰ نفر مشغول به تحصیل وجود دارند.

وی بیان کرد: از بیست و سوم تیرماه سالروز ولادت امام رضا (ع) لغایت بیست و یکم مرداد ماه، علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه سطح ۲ می‌توانند با مراجعه به حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند و سپس در تاریخ هفتم شهریور در سراسر کشور آزمون ورودی بدهند.

بهرامی ادامه داد: نتایج قبولی ۲۴ شهریور اعلام می‌شود و شرکت‌کنندگان در صورت قبولی و بعد از مصاحبه از اول مهرماه مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه آزمون سطوح ۳ و ۴ در تاریخ ۲۵ خرداد برگزار شده است، گفت: شاهد رشد قابل توجهی از طلبه‌های مشغول به تحصیل در سال جاری بودیم، حدود ۴۰۰ نفر شرکت‌کننده در سطح ۳ و ۹۰ نفر در سطح ۴ حضور داشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵ هزار نفر در سطح ۲ مشغول به تحصیل هستند و چیزی بیش از ۱۲۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در سطح ۲ را داریم که پس از آزمون کتبی و مصاحبه گزینش می‌شوند و در سطوح مختلف طراحی شده در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل شوند.

وی افزود: بیش از ۲ هزار مبلغ در سطح استان داریم که تحصیل کنندگان حوزوی هستند و چیزی بالغ بر ۵۰۰ نفر به سطح استادی رسیدند و اکنون در زمره اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در سطح استان هستند.

بهرامی با اشاره به ۷ هزار دانش‌آموخته تحصیلات حوزوی در استان اصفهان اظهار داشت: اقدامات و تعاملات خوبی در سطح استان با دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل ارشاد، اوقاف و امور خیریه، دانشگاه‌های مختلف، دانشگاه فرهنگیان، سازمان تبلیغات، سپاه و بسیج انجام شده و حوزه علمیه با توجه به بستر‌های مناسبی که دارد می‌تواند این ظرفیت را در سطح استان پخش کند.

وی تصریح کرد: صد‌ها مبلغ و مدرس در حوزه علمیه اصفهان وجود دارد که در مقاطع عمومی و تخصصی در سطح ۴ مشغول به تحصیل و تدریس هستند، تعداد زیادی حافظ قرآن در میان آن‌ها وجود دارد و در بحث‌های تألیف، تدریس و تبلیغ فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: رشته‌های تخصصی سطح ۳ شامل تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول، اخلاق و تربیت، ادبیات عرب، کلام، تاریخ، مشاوره اسلامی، تربیت دینی کودک و مطالعات زنان است.

وی با بیان اینکه تعدادی از اساتید خواهران در سطوح ۳ و ۴ آقایان هستند، گفت: سیاست براین است تا همه اساتید در تمام سطوح برای خواهران، از بانوان باشند و در حال حاضر در سطح ۲ تمام اساتید خانم و در سطح ۳ حدود ۴۰ درصد و در سطح ۴ تمام اساتید آقا هستند.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار