اجرای طرح ملی هویت گذاری دام سنگین تا ابتدای مهرماه

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اجرای طرح ملی هویت گذاری دام برای دام سنگین تا ابتدای مهرماه سال‌جاری و برای دام سبک تا پایان سال فرصت دارد.

اجرای طرح ملی هویت گذاری دام سنگین تا ابتدای مهرماهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی خدارحمی،  مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اجرای طرح هویت‌گذاری دام در همدان اظهار کرد: این طرح مهم از سال گذشته آغاز شده و در دامداری‌های صنعتی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح دام شماره‌گذاری شده و مشخصات آن وارد سامانه شده و شناسنامه صادر می‌شود گفت: از سال گذشته اعلام شده برای خرید و فروش، حمل و نگهداری دام و جلوگیری از قاچاق دام مالکان دامداری‌ها موظف به شماره‌گذاری دام‌های خود هستند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه باید شماره گوش ۱۵ رقمی به دام زده شود و اطلاعات دام را وارد سامانه کنند تاکید کرد: اجرای طرح ملی هویت‌گذاری دام برای دام سنگین تا ابتدای مهرماه سال‌جاری و برای دام سبک تا پایان سال فرصت دارد.

وی با اشاره به اینکه دو ماه پیش مرکز اصلاح نژاد با چهار اتحادیه دامداران، اتحادیه صنعت دامپروری، اتحادیه عشایر و دامپزشکی در رابطه با طرح هویت گذاری تفاهمنامه امضا کردند افزود: به این اتحادیه‌ها فقط شماره گوش دام داده می‌شود و بین عاملان توزیع می‌کنند.

خدارحمی با اشاره به اینکه این چهار اتحادیه ۳۰ عامل پلاک‌زن در شهرستان‌ها دارند افزود: در سال گذشته ۱۰۸ هزار پلاک گوش دام سبک خریداری شد که همه مصرف شده است.

وی ادامه داد: اتحادیه دامداران ۴۵ هزار پلاک گوسفندی، ۲۰ هزار پلاک بز و ۲ هزار و ۲۰۰ عدد پلاک برای گاو خریده است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به طرح ژنتیکی گوسفند پربازده با بیان اینکه این طرح بهترین راه برای تامین گوشت قرمز گوسفند است افزود: براساس قانون در کل کشور سالانه باید ۳ میلیون واحد دامی متکی به مراتع را از مراتع خارج کنیم در نتیجه باید ۳ میلیون واحد دامی جایگزین شوند.

انتهای پیام/ د 

پلاک گذاری دام های سبک و سنگین در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.