مجلس آمریکا در آستانه تصویب قانون ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال در فیسبوک

پیش نویس قانون در مجلس نمایندگان آمریکا فیسبوک را از خرید و فروش ارز‌های دیجیتال منع می‌کند.

مجلس آمریکا در آستانه تصویب قانون ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال در فیسبوکبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قانون گذاران ایالات متحده آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور قصد دارند با اجرایی کردن طرحی جدید از هرگونه خرید و فروش ارز دیجیتال در شبکه اجتماعی فیسبوک جلوگیری کنند. فیسبوک از یک ماه پیش اعلام کرده بود در حال برنامه ریزی برای ایجاد بستری مناسب برای مبادله ارز دیجیتال درون نرم‌افزار خود است.


بیشتر بخوانید: فیسبوک به دنبال ساخت ارز دیجیتال مخصوص برای WhatsApp


به گزارش روزنامه رویترز تعداد زیادی از قانون گذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به شرکت‌‌هایی که قصد همکاری با فیسبوک در پروژه ارز دیجیتال را دارند، هشدار دادند و آن‌ها را به اتخاذ تصمیمات جدید دعوت کردند. به نظر می‌رسد قانون جدید نه تنها فیسبوک بلکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در آمریکا را از هرگونه داد و ستد با ارزهای دیجیتال منع می‌کند. 

مجلس آمریکا در آستانه تصویب قانون ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال در فیسبوک

قانون گذاران آمریکا به دنبال ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال در شرکت‌های فناوری

در صورت تصویب و اجرایی شدن کامل قانون جدید، نهاد‌های دولتی آمریکا اختیار دارند در صورت استفاده غیرقانونی فیسبوک از ارز دیجیتال سامانه‌های فعال در این شبکه اجتماعی را مسدود کنند. بررسی‌های انجام شده از شرکت‌هایی که قصد همکاری با فیسبوک را دارند نشان می‌دهد مجموع درآمد این شرکت‌ها در مدت زمانی کوتاه به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید و دسترسی آن‌‍‌ها به ارز دیجیتال می‌تواند ضربات بزرگی را به اقتصاد آمریکا وارد کند. شرکت‌هایی که بر خلاف قانون ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال رفتار کنند روزانه تا ۱ میلیون دلار جریمه خواهند شد.

مجلس آمریکا در آستانه تصویب قانون ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال در فیسبوک

تحلیل‌گران بازار سرمایه در ایالات متحده آمریکا معتقدند رویکردهای سیاسی و اقتصادی بستر مناسبی را برای تصویب قانون ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال در شرکت‌های فناوری به وجود آورده است و احتمالا این قانون با رای بالای نمایندگان به تصویب می‌رسد. دیوید مارکوس رئیس بخش کیف پول دیجیتال فیسبوک گفت: سیاست‌های مالی و تجاری فیسبوک قصد رقابت با ارزهای مستقل و ضربه زدن به سیاست‌های پولی دولت را ندارد. شاید بخشی از نگرانی‌های نمایندگان مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران باشد که در این زمینه فیسبوک به خوبی عمل کرده است.

انتهای پیام/

مجلس نمایندگان آمریکا سامانه داد و ستد ارز دیجیتال فیسبوک را تهدیدی برای اقتصاد این کشور دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار