کمیته نظارتی کنگره مسئله ایمیل‌های وزیر آموزش آمریکا را بررسی می‌کند

کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا استفاده «بتسی دواس» از سرور ایمیل شخصی برای امور کاری را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، الایجا کامینگز، رئیس کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در نامه‌ای به «بتسی دواس»، وزیر آموزش این کشور از او درخواست کرد نسخه‌ای از همه پیام‌های کاری که از طریق سرور ایمیل شخصی اش ارسال کرده بود را در اختیار این کمیته قرار دهد.

کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به بتسی دواس تا ۲۹ ژوئیه سال جاری میلادی (۷ مرداد) فرصت داد نسخه‌ای از ایمیل هایش را در اختیار این کمیته بگذارد.

لیز هیل، سخنگوی وزارت آموزش آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به این درخواست کمیته مجلس نمایندگان اعلام کرد: این درخواست چیزی جز «خودنمایی سیاسی» نیست. یک گروه دیده بان پیشتر تحقیقات جامعی را در خصوص این مسئله انجام داده است.

این گروه دیده بان در ۲۰ مه سال جاری میلادی اعلام کرد «بتسی دواس» گاهی از سرور ایمیل شخصی اش برای ارسال پیام‌های کاری استفاده می‌کرده است. در این گزارش هیچگونه شواهدی از استفاده «فعال یا گسترده» دواس از سرور ایمیل شخصی اش بدست نیامد.

کامینگز پیش از این هم بررسی ایمیل‌های ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ و جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا را آغاز کرد. پیشتر گزارش شده بود که این دو مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا از سرور ایمیل شخصی برای ارسال پیام‌های کاری استفاده می‌کرده اند.

«پیتر میریجانیان»، سخنگوی مشاور حقوقی ایوانکا ترامپ پیشتر در توجیه آن اعلام کرد: هیچکدام از این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات طبقه بندی شده نبوده است. همانند بیشتر مردم که پیش از ورود به عرصه دولتی یک سرور ایمیل شخصی داشته اند، خانم ترامپ هم همینطور بوده است. زمانی که وارد دولت شد به او یک سرور ایمیل دولتی برای امور کاری دادند. تا زمانی که کاخ سفید راهنمایی‌های لازم را درباره این ایمیل کاری به او ارائه دهد، ایوانکا ترامپ گاهی از سرور ایمیل شخصی برای امور مربوط به خانواده اش استفاده می‌کرده است.

خبر استفاده وزیر آموزش دولت ترامپ از سرور ایمیل شخصی برای امور کاری در حالی فاش شده است که دونالد ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا به دلیل استفاده از سرور ایمیل شخصی در دوره تصدی وزارت امور خارجه انتقاد کرده بود. رئیس جمهور آمریکا حتی بار‌ها در سخنرانی‌ها و حساب توییتر خود از این کار کلینتون انتقاد کرده بود. دونالد ترامپ حتی بار‌ها هیلاری کلینتون را به دلیل استفاده از سرور ایمیل شخصی «هیلاری شیاد» خطاب کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار