اخبارحوادث امروز بیست و پنجم تیرماه ۹۸؛

کشف سيگار قاچاق در"شهرضا/حمل کالای قاچاق با اتوبوس مسافربری لو رفت

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف سيگار قاچاق در"شهرضا

سرهنگ "صادق کاظم زاد" فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیونت کاویان مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۲۹۸ هزار نخ سیگار خارجی که فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق حمل می‌شدند را کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه کارشناسان ارزش این کالای کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند گفت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
 
 

حمل کالای قاچاق با اتوبوس مسافربری لو رفت

سرهنگ " نعمت خلیلی "فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک با بیان این مطلب اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "رشیدی" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضایی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۸۰ کیف زنانه و تعداد ۳ بسته گونی حاوی تعداد ۴۶۹ عدد البسه خارجی قاچاق که در قسمت بار و و سایل مسافران جا ساز شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک با بیان اینکه راننده اتوبوس برای حمل این محموله فاقد هرگونه مدارک معتبر و مجوز گمرکی بود اظهار داشت: کارشناسان مربوطه ارزش قیمتی کالا‌های قاچاق کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کردند.

این مقام انتظامی از دستگیری راننده اتوبوس و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و افزود: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و ازشهروندان نیز می‌خواهیم درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن یا پیامک ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 
 

کلاهبرداری از شهروندان با شیوه اهدای سیم کارت رایگان

 

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی"رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت اینترنتی مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی، کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد، در یکی از شبکه‌های اجتماعی پیامی دریافت کردم مبنی بر اینکه شما برنده سیم کارت اعتباری رایگان شده اید! پس از تماس با شماره مربوطه فرد مورد نظر درخواست پرداخت مبلغ ۵۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی بابت هزینه ارسال پستی سیم کارت کرد که پس از واریز مبلغ ناگهان کل موجودی حسابم که ۴۰ میلیون ریال بود برداشت شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی برای متهم ارسال و با در اختیار داشتن این اطلاعات موفق به برداشت از حساب وی شده است.

سرهنگ مرتضوی گفت: پس از انجام اقدامات علمی و تخصصی و تحقیقات و جستجو در فضای سایبر نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد و گفت: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعا دارند سیم کارت یا شارژ رایگان ارائه و یا شما را برنده جوایز مختلف معرفی می‌نمایند، بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می‌دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشر‌ها قرار می‌دهند که در این باره توصیه می‌کنیم هرگز به این گونه پیام‌ها توجهی نکنند.
 

غرق شدگی جوان خمینی شهر در استخر باغ

 
سرهنگ علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی خمینی شهرگفت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از غرق شدگی نوجوانی در استخر یک باغ، ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ علی جعفری نژاد، آشنا نبودن به فنون شنا را علت این حادثه اعلام کرد و افزود: ماموران انتظامی پیکر بی جان این نوجوان را پس از خروج از آب به پزشکی قانونی تحویل دادند.
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.