۱۶۰ قنات قصرقند نیازمند توجه و بهسازی هستند

مدیرجهاد کشاورزی قصرقند گفت: ۱۶۰ قنات این شهرستان که از بهترین منابع آبی منطقه محسوب می‌شوند نیازمند تخصیص اعتبار برای بهسازی، لایروبی و مرمت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالناصر رئیسی مدیر جهاد کشاورزی قصرقند اظهار داشت: قنات‌های قصرقند در سال‌های اخیر بر اثر خشکسالی و توفان تخریب و بخش‌های قابل ملاحضه‌ای از این قنات‌ها ریزش کرده است.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر گام‌های خوبی از سوی جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات این قنات‌ها برداشته شده، اما نیازمند توجه ویژه در تخصیص اعتبار برای بازسازی است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرقند گفت: پارسال با ریزش برداری، مرمت و بازگشایی ۸۰۰ متر و پیش کار ۱۰۰ متر از سرشاخه اصلی آبگیری قنات روستای «هیت» با حفر ۱۴ حلقه چاه برای دسترسی به لایه‌های ریزش کرده با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی و با مشارکت ۱۵ درصدی مردم انجام شد.

وی ادامه داد: این اقدامات با توجه به بارندگی‌های اخیر سبب تقویت آب‌های زیرزمینی و آبگیری قنوات قصرقند شد.

رئیسی بیان کرد: برنامه‌هایی برای بازگشایی و لایه روبی قنوات در قصرقند در دستور کار جهاد کشاورزی است تا شاهد شکوه و عظمت این قنوات باشیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم با لایه روبی قنوات در سال «رونق تولید» باعث پر آبی و رونق تولیدات کشاورزی و اشتغال جوانان منطقه باشیم.

انتهای پیام/گ

بهسازی قنات در قصرقند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار