سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از ایجاد تفاهم اولیه میان دولت افغانستان و گروه طالبان خبر داد.

تفاهم های اولیه میان دولت افغانستان و طالبان به وجود آمده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از ایجاد تفاهم اولیه میان دولت افغانستان و گروه طالبان خبر داد.

«صدیق صدیقی» گفت: پایان جنگ ، برقراری آتش بس ، جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان و تضمین دادن طالبان برای مبارزه با تروریسم از محورهای تفاهم اولیه است که بین دولت افغانستان و گروه طالبان به وجود آمده است.

وی افزود، دولت افغانستان از جزئیات مذاکرات صلح آمریکایی ها با طالبان آگاه است و این روند  تا چند هفته آینده روند صلح با طالبان وارد مرحله دوم آن خواهد شد که در این مرحله مذاکرات مستقیم بین دولت افغانستان با گروه طالبان آغاز میشود.

صدیقی با بیان اینکه دولت افغانستان در روند صلح با دقت و احتیاط عمل می کند، افزود: روند صلح اولویت دولت افغانستان است و هر تصمیم کابل در این روند براساس منافع مردم این کشور و حفظ دستاوردهای هجده سال اخیر است.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و روندصلح هر دو اولویت دولت این کشور است افزود: چگونگی آینده افغانستان به اجرای برنامه های ملی این کشور بستگی دارد.

اظهارات صدیقی مبنی بر تفاهم اولیه دولت افغانستان با طالبان در حالی مطرح می شود که گروه طالبان هنوز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را نپذیرفته است و در هفت دور مذاکرات آمریکایی ها با طالبان ، دولت افغانستان حضور نداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.