افزایش ضریب پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی استان کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از افزایش ضریب پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی استان کرمان با موافقت مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور خبر داد.

افزایش ضریب پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست مشترک حسن نژاد مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی با پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان و انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصادی برگزار شد و گزارشی از وضعیت بیمه محصولات کشاورزی استان ارائه شد.

در ابتدای این دیدار پورابراهیمی عنوان کرد: در ادامه نشست‌هایی که در کمیسیون اقتصادی مجلس برای پیگیری بیمه محصولات کشاورزی استان داشتیم، اقداماتی از طرف مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی صورت گرفته که البته به دلیل حجم زیاد خسارت وارده به محصولات استان در سال گذشته پرداخت تعهدات نیازمند افزایش اعتبار است.

وی در این جلسه از زحمات و پیگیری‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی قدردانی کرد و گفت: حجم گسترده خسارت‌های وارده به محصولات کشاورزی استان را داریم که حتی با افزایش منابع از سوی صندوق پاسخگو نیست، اما با این حال بابت افزایش پوشش بیمه خسارت‌های کشاورزی قدردانی می‌کنیم.

در ادامه جلسه حسن نژاد ضمن قدردانی از پیگیری‌های کمیسیون اقتصادی مجلس و جلسات مستمری که برای کمک به صندوق انجام شده اعلام کرد: بیش از توان مالی صندوق سعی کردیم که بتوانیم به دلیل حجم خسارات‌ها مشکلات کشاورزان استان کرمان را مورد بررسی قرار دهیم.

وی بیان داشت: در مجموع استان کرمان ۶۶ هزار هکتار باغ پسته و ۳۳ هزار هکتار باغ زراعی و ۶ هزار هکتار هم اراضی منابع طبیعی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند که ۵۲ میلیارد تومان حق بیمه آن‌ها است که پرداخت شده که حدود ۳۶ میلیارد تومان آن سهم باغ‌های پسته است.

حسن نژاد ادامه داد: با پیگیری‌های نمایندگان مجلس و کمک به صندوق بیمه کشاورزی، مجموع پرداختی‌هایی که تا الان برای بازپرداخت تعهدات مربوط به باغ‌های پسته انجام شده ۲۸۵ میلیارد تومان بوده که به زودی باافزایش ضریب پرداخت خسارت، این عدد به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یابد که تا حدی به خسارت وارده کشاورزان کمک می‌کند.

وی بیان کرد: در مجموع تلاش ما بر این است که با افزایش ظرفیت بیمه‌های پایه، الحاقی و ترجیحی بتوان در خصوص این موضوع اقدام کنیم و امسال به تکالیف قانونی خودمان عمل کنیم.

امیری نماینده زرند و کوهبنان و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان از اقدامات کمیسیون اقتصادی و جلسات قبلی تشکر کرد و افزایش ضریب پرداخت رابه عنوان اقدام مثبت قلمداد کرد.

محمدی انارکی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز بیان داشت: با پیگیری کمیسیون اقتصادی و جلسات در صندوق بیمه کشاورزی توانستیم مشکلات بخش کشاورزی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/س


اختصاص ۶۰ میلیارد تومان منابع جدید برای پرداخت خسارت به باغ‌های پسته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار