مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان:

۳۰ درصد مدارس شاهرود نیاز به نوسازی دارد

۳۰ درصد مدارس شاهرود باید تخریب و نوسازی شوند و ۳۸ درصد هم نیازمند مقاوم سازی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعیدهژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه مطالعات مقاوم سازی مدرسه‌ها انجام می‌شود، گفت: سرانه مکان‌های آموزشی استان سمنان در مقطع ابتدایی ۲.۲۵ مترمربع، در مقطع متوسطه اول ۵.۶۸ و متوسطه دوم ۸.۹۵ مترمربع است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کاردانش و فنی و حرفه‌ای هم ۸.۴ مترمربع است، افزود: سرانه فضای آموزشی در حوزه آموزش ابتدایی ۵۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

هژبری افزایش سرانه فضای آموزش ابتدایی را از اولویت‌های این اداره کل دانست و بیان کرد: کمبود فضای آموزشی در مسکن‌های مهر از دیگر مشکلات آموزش و پروش است.

وی ابراز داشت: ۹ هزار و ۱۰۶ واحد مسکن مهر در حاشیه شهر‌ها ساخته شده که تا کنون سه مدرسه برای آن‌ها ساخته شده و ۳۰ مدرسه دیگر هم در حال ساخت است، ضمن اینکه ۱۰ واحد دیگر هم باید ساخته شود تا نیاز‌های ساکنان مسکن مهر برطرف شود.

هژبری از ساخت ۱۸ مدرسه در شاهرود خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۰ طرح دارای اعتبارات ملی و ۸ طرح هم با اعتبارات استانی ساخته می‌شود، ساخت مجتمع آموزشی ۳۶ کلاسه نیز در حال انجام مطالعه است.

انتهای پیام / م

ساخت ۱۸ مدرسه در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار