بازدید نوبخت از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان در کتابخانه ملی ایران

نوبخت در بازدید از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان در کتابخانه ملی ایران، از توجه به خرده فرهنگ‌ها تقدیر کرد.

بازدید نوبخت از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان در کتابخانه ملی ایرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان بازدید کرد.

نمایشگاه تاریخ محلی استان گیلان با عنوان "گیلان، قلمرو سبز آبی ایران" در محل موزه کتاب و میراث مستند ایران واقع در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تا ۳۱ تیر ماه در کتابخانه ملی دائر است.

معاون رئیس جمهور در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ضمن تقدیر از مدیریت کتابخانه ملی به دلیل توجه به خرده فرهنگ‌ها و احیای فرهنگ محلی گفت: احیای خرده فرهنگ‌ها اقدامی بسیار شایسته است و باید از برگزار کنندگان آن تقدیر کرد.

نوبخت توجه به فرهنگ محلی و اقوام را مستلزم نگرش از دو بعد محلی و ملی برشمرد و افزود: از نگاه محلی، توجه ویژه به فرهنگ‌های مناطق مختلف در کنار و متن فرهنگ ملی جای دارد، اما نگرش بعدی مربوط به فرهنگ ملی می‌شود که تلفیق و ترکیبی از تمام فرهنگ‌هایی است که در مناطق مختلف کشور می‌درخشند.

وی ضمن قدردانی از ژاله حساس خواه، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان به دلیل توجه ویژه به فرهنگ گیلانی اظهار امیدواری کرد: با جمع‌بندی و در کنار هم قرار گرفتن چنین نمایشگاه‌هایی، فرهنگ غنی گیلان برای نسل امروز بازگو شود.

انتهای پیام/ع

تقدیر معاون رئیس جمهور از توجه به خرده فرهنگ‌ها در کتابخانه ملی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.