آماده حمایت از ایده‌های جدید در حوزه گردشگری حیات وحش هستیم

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: گردشگری حیات وحش تاکنون مورد غفلت بوده، اما میراث فرهنگی استان آماده حمایت از ایده‌های جدید در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی تصریح کرد: یکی از اقدامات اداره کل تعریف حوزه‌های جدید گردشگری در اردبیل متناسب با توانمندی و پتانسیل آن است به طوری‌که در پی مطالعات و با احصاء نظر کارشناسان، نخبگان و پژوهشگران فرصت‌های جدید گردشگری استان اردبیل شناسایی شده و براساس آن برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از این حوزه‌ها گردشگری حیات‌وحش است که برخلاف توانمندی استان تاکنون مورد غفلت بوده و برنامه منسجمی برای آن اجرا نشده است و این درحالی است که جغرافیای استان اردبیل جاذبه‌های متعددی در بخش گردشگری حیات وحش دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: وجود دشت، جنگل، مراتع وسیع، تالاب‌ها و دریاچه‌ها تنوع‌زیستی قابل توجهی را رقم زده و امروز می‌توان گفت گردشگری حیات وحش از جاذبه‌های کمتر شناخته شده این استان است.

وی اظهار کرد: با این وجود ضروری است در تقویت این حوزه از گردشگری برنامه‌های مختلفی اجرا شود تا در وهله نخست نسبت به معرفی آن اقدام کنیم.

فلاحی ادامه داد: همکاری بخش‌خصوصی، تورگردان‌ها و آژانس‌های مسافرتی در معرفی این حوزه مثرثمر خواهد بود و می‌توان برای دو گروه گردشگران داخلی و خارجی نسبت به معرفی گردشگری حیات‌وحش در استان اردبیل اقدام کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: در این میان نقش کارشناسان و پژوهشگران اهمیتی ویژه دارد و باید از محل تعریف تور‌های اینفو نسبت به معرفی جاذبه‌ها برای آژانس‌های خارجی نیز اقدام کرد که در این زمینه اداره کل آماده حمایت از ایده‌های جدید در حوزه گردشگری حیات‌وحش است.

انتهای پیام/ح

معرفی گردشگری حیات‌وحش در استان اردبیل

برچسب ها: گردشگری ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار