معتمدان و ریش سفیدان نقش مهمی در ارتقا امنیت دارند

فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در جمع معتمدان، ریش سفیدان و سران طوایف این شهرستان گفت: شما بزرگان قبایل و طوایف نقش مهمی در ارتقا امنیت، ایجاد آرامش و جلوگیری از اختلافات محلی دارید.

معتمدان و ریش سفیدان نقش مهمی در ارتقا امنیت دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ابوذر کوثری فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر  در نشست با معتمدان، ریش سفیدان و سران طوایف شهرستان ایرانشهر گفت: استفاده از توان و ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان محلی برای ارتقا امنیت و جلوگیری از اختلافات محلی و بیان دستاورد‌های نظام بسیار مهم است

وی بیان کرد: آنچه امروزه با آن در حال نبرد هستیم و اثرات آن را در قالب مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی در جامعه احساس می‌کنیم تا حد زیادی حاصل یک جنگ تمام عیاری است که در نقاب تحریم‌های اقتصادی علیه کشور خود را نشان داده و تنها راه برون رفت از این دسیسه نیز «مقاومت» است.

فرماندار ویژه ایرانشهر با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف افزود: نباید دست روی دست گذاشت و تسامح و سهل انگاری‌های عملکردی خود را با واژه‌های بی حاصل توجیه کرد.

وی خدمت بی منت به مردم را وظیفه مسئولان دانست و اظهار داشت: قول می‌دهم در خدمت صادقانه به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نباشم و چنانچه شما بزرگان و مردم شریف شهرستان در این مسیر همراه و همگام ما باشید اطمینان دارم که با اهتمام و پشتکار همه مدیران ادارات و پیگیری مردم و مسئولان بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

کوثری با تاکید بر تداوم این نشست‌ها در مقوله امنیت شهرستان بیان کرد: در زمینه امنیت نباید ناامنی را مطلقاً به فقر و تنگدستی و یا مسائل اقتصادی مرتبط دانست و این نحوه تفکر منطقی نیست، همانطور که نمی‌توان رشد اقتصادی را تنها منوط به از بین رفتن کامل ناامنی دانست؛ هر دو تفکر اشتباه است، زیرا این دو مقوله در عین تاثیر متقابل، موضوعاتی از یکدیگر جدا و متفاوت هستند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و تلاش معتمدان و ریش سفیدان در این زمینه گفت: نقش شما بزرگان و معتمدان طوایف و قبایل در فرهنگ سازی قبح اخلاقی تخلفات امنیتی و سرقت‌ها بسیار مهم است. در باور‌های دینی ما نیز عدم رعایت حقوق دیگران و جلوگیری نکردن از کشتار، دزدی و ناامنی در شرایط بد اقتصادی قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/ع

نقش بزرگان و  طوایف و قبایل در فرهنگ سازی قبح اخلاقی بسیار مهم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار