مسئول واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ۲۰ نقطه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سمیه شیرازی مسئول واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل درچند سال گذشته با هدف نهادینه شدن این فرهنگ درمیان شهروندان آغاز شده و بیش از ۲۰ مکان در این شهر مکان‌های خاص این طرح راه اندازی شده است.

وی افزود: این سازمان در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به عنوان پیشرو درمیان استان‌های شمالی مطرح است
 
شیرازی درخصوص کمپین نه وحذف زباله پلاستیکی درشهر آمل گفت: این طرح درمناسبت‌ها وبرنامه‌های مختلف سال ازجمله ماه محرم و رمضان در سطح اماکن عمومی اجرا و همزمان کیسه‌های پارچه‌ای ازمحل اعتبار‌های سازمان درسطح فروشگاه‌ها ونانوایی‌های سطح شهر توزیع می‌شود.
 
مسئول واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله درسطح شهرستان آمل تولید که بخش قابل توجهی از آن مواد پلاستیکی از جمله نایلون وپلاستیک است که در محل دپوی عمارت حمل ودفن می‌شود، حذف حداقل بخشی از زباله‌های پلاستیکی درقالب اجرای طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه کمک بسیار زیادی به حفظ محیط زیست ونیز سلامت شهروندان خواهد کرد.
 
وی به مزیت‌های استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و ضریب مصرف آن اشاره کرد، وگفت: به طور متوسط با استفاده کیسه‌های پارچه‌ای که عمری حداقل دو تا سه ماه دارند، در مقابل کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف، نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی جامعه دارند.
سعید کرمی رییس اتاق اصناف شهرستان آمل نیز از اجرای طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای ونخی به جای کیسه‌های پلاستیکی استقبال کرد و ازآمادگی کامل بازار و واحد‌های صنفی زیرمجموعه اتاق اصناف آمل از این طرح مهم وزیست محیطی خبر داد.
 
وی افزود: برای عملیاتی کردن کردن این طرح مهم، اطلاع رسانی در سطح اتحادیه وبازار درحال انجام است و تلاش خواهد شد تا این اقدام نیز در بازار آمل در سبد خرید خانوار‌ها برای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان قرار گیرد.
انتهای پیام/آ
 


کیسه پارچه‌ای، خوش استقبالی آملی‌ها برای کاهش زباله‌های پلاستیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.