شیراز میزبان نمایشگاه بین المللی طلا جواهر

چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره و جواهر مردادماه امسال به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

شیراز میزبان نمایشگاه بین المللی طلا جواهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمود موسوی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس در نشست خبری، اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره و جواهر با همکاری اتحادیه طلا و جواهر و زیورآلات فارس و شرکت رستاک پادویژن ۱۶ تا ۱۹ مردادماه امسال به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه پس از ۶ سال وقفه امسال با پیگیری های انجام شده با مسئولان و با برگزاری جلسات در استانداری فارس این نمایشگاه برپا خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه استان فارس بعد از تهران بیشترین عنوان نمایشگاهی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با توجه به شعار سال (رونق تولید) امید است جایگاه فارس به بهترین حد مطلوب برسد.

وی ادامه داد: امسال علیرغم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی موجود، برنامه ریزی و پیش بینی لازم برای برگزاری ۶۸ عنوان نمایشگاهی انجام شده است.

مدیر کل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس افزود:­ در چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره و جواهر بیش از ۵۰ شرکت داخلی جدیدترین تولیدات و نوین‌ترین دستگاه ها،­ تجهیزات، روش‌ها و طرح‌های تولیدی طلا، نقره و جواهرات را ارائه و به نمایش میگذارند.

موسوی ادامه داد: در این نمایشگاه انواع جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، تجهیزات مربوط به طراحی و تولید طلا، جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، دکوراسیون مختلف مراکز تولید و عرضه طلا، جواهر و نقره، صندوق ایمنی حفظ و نگهداری طلا و­جواهر به نمایش گذاشته شده می شود.

مدیر کل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس تصریح کرد: همچنین اتحادیه ها، انجمن ها، تشکل‌های مربوطه، مراکز آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی مربوط به موضوع نمایشگاه، دست اندرکاران در امر طراحی و دست اندرکاران در بخش اکتشاف و استخراج معادن طلا، نقره، جواهر و سنگ‌های قیمتی ­در این نمایشگاه­ حضور دارند.

رئیس صنف طلا و جواهر فارس هم با اشاره به اینکه آرامش هر خانه‌ای سرمایه است، گفت: طلا به عنوان یک سرمایه برای خانواده‌های ایرانی است و مردم بهتر است در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

محمدحسین مستغنی با ابراز تاسف از اینکه طلا در کشور ایران مورد بی مهری قرار گرفته است و با قوانین اشتباهی که بعضاً آزمایشی بوده است، دچار مشکلات و باعث شد مردم با طلای ساخته قهر کنند.

مستغنی با تاکید بر اینکه فارس با پتانسیل‌های بسیار یکی از استان‌های شاخص در جنوب کشور شناخته شده است، گفت: این استان ظرفیت‌های بالایی برای صادرات طلا به کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد.

رئیس صنف طلا و جواهر فارس با ابراز نگرانی از اینکه مردم فارس به مصرف‌کننده دیگر استان‌ها بدل شده‌اند، ادامه داد: باید شرایط برای تبدیل شدن به یک صادرکننده جهانی را در عرصه طلا و جواهر ایجاد کنیم.

مستغنی تصریح کرد: تا ۲۰ سال پیش، ایران صادر کننده طلا بود و ترکیه واردکننده، اما امروز ترکیه در رتبه دوم صادرات جهانی طلا قرار دارد و تولیدات ایران ۹۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس صنف طلا و جواهر فارس گفت:  پیش از این فارس یکی از استان‌های تولیدکننده اصلی طلا بود و متاسفانه در کلانشهر شیراز تولید کننده‌ای وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با برپایی نمایشگاه طلا و جواهر بتوانیم این مشکلات را رفع و رونق اقتصادی خوبی را در کشور شاهد باشیم.

مستغنی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه تاثیر قابل توجهی در بهبود وضعیت صنعت طلای کشور خواهد داشت، هدف از برگزاری این نمایشگاه را نشان‌دادن اهمیت وجود طلا دانست.

وی تصریح کرد: نگرانی از پرداخت مالیات برای شرکت در این نمایشگاه رفع شده است و اعضای صنف طلا و جواهر می‌توانند به‌آسودگی در این نمایشگاه شرکت کنند تا این صنعت رونق یابد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر فارس با اعلام اینکه به هیچ عنوان طلای بدون اجرت وارد نمایشگاه نخواهد شد، اظهار کرد: در این نمایشگاه تخفیف‌های ویژه نمایشگاهی اعمال می‌شود.

محمود بندرچی مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن که به‌عنوان مجری این نمایشگاه نیز بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه خارج کردن عرصه طلا و جواهر فارس از مصرف‌کنندگی صرف است تا گام‌هایی برای تولید برداشته شود.

وی افزود: استان فارس در حوزه گوهرسنگ‌ها ظرفیت‌های مطلوبی دارد. طلا و جواهر آمیخته صنعت و هنر است و قدمتی هفت هزار ساله دارد و ایران پایگاه اصلی آن است و احیای این صنعت کمک شایانی به رونق کسب و کار خواهد کرد.

مجری نمایشگاه طلا و جواهر فارس با بیان اینکه صنعت طلا و جواهر بدون آلایندگی و باعث اشتغال است، گفت: نمایشگاه جایگاهی مناسب برای معرفی توانمندی‌های فردی و سازمانی واحد‌های فعال است.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر از ۱۶ تا ۱۹ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز میزبان علاقه‌مندان و فعالان این صنعت است و علاقمندان بایستی برای بازدید از این نمایشگاه کارت ملی به همراه داشته باشند.

همزمان با برپایی این نمایشگاه ۴ کارگاه آموزشی از جمله کارگاه قلم زنی، کارگاه عملی مینا کاری، کارگاه عملی فراگیری و اصول گوهرشناسی، کارگاه اموزشی تخصصی فروشندگی طلا و جواهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

برپایی چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره و جواهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.