اختصاص ۵۰۰۰ تن سیمان رایگان برای بازسازی منازل آسیب‌دیده نهاوند

معاون فرماندار نهاوند از اختصاص ۵ هزار تن سیمان رایگان برای مرمت و بازسازی منازل آسیب‌دیده نهاوند خبر داد.

اختصاص ۵۰۰۰ تن سیمان رایگان برای بازسازی  منازل آسیب‌دیده نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ولی اله سیاوش، معاون فرماندار نهاوند، گفت: شهرستان نهاوند به واسطه قرار گرفتن بر روی گسل زلزله نیازمند اجرای برنامه‌هایی در راستای فرهنگ‌سازی و همچنین مقابله با این مهم است.

وی با اشاره به تدوین سناریوی زلزله و اجرای آن در بخش زیرین دشت، گفت: اجرای این سناریو می‌تواند نقاط ضعف و قوت مدیریت بحران را نمایان کند تا مسئولین بتوانند نسبت به قوت بخشیدن به توانایی‌ها و رفع نقاط ضعف اقدام کنند.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند با اشاره به سیل فروردین‌ماه سال جاری در شهرستان نهاوند، گفت: برابر آمار‌های اعلام‌شده شهرستان نهاوند در ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه بیشترین بارش‌های کشور را به نام خود ثبت کرد، اما با توجه به برنامه‌ریزی و همچنین حضور به‌موقع مسئولین شهرستان در دل بحران خوشبختانه خسارات و تلفات جانی به حداقل ممکن رسید.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه برای ساماندهی و اصلاح بستر رودخانه‌های شهرستان نهاوند در سال جاری، گفت: شهرستان نهاوند دارای ۱۷۶ هکتار بافت فرسوده است که متأسفانه ساکنان این محلات با توجه به شرایط موجود خود تمایلی به نوسازی ندارند.

سیاوش ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند، گفت: ضریب بهسازی منازل روستایی در شهرستان نهاوند بسیار خوب است به‌نحوی‌که در کشور دارای مقام است و همین مهم باعث شد در هنگام سیل هیچ‌گونه خسارتی به منازل مقاوم‌سازی شده وارد نشد.

وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی دولت برای ساکنان منازل خسارت‌دیده در بحث سیل، گفت: در حال حاضر با توجه به اعتبارات این بخش بنیاد مسکن به افرادی که منازل آن‌ها در سیل اخیر خسارت‌دیده مبلغ ۴۰ میلیون تسهیلات و همچنین ۱۶ میلیون تومان وام بلاعوض ارائه می‌کند.

معاون فرماندار نهاوند از تحویل ۵ هزار تن سیمان رایگان برای مرمت منازل آسیب‌دیده شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: بنا بر تفاهم‌های صورت گرفته علاوه بر تسهیلات بنیاد مسکن به هر منزل مسکونی آسیب‌دیده ۱۶۰ عدد کیسه سیمان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود که بر همین اساس از همشهریان تقاضا شده نسبت به مقاوم‌سازی منازل خود و همچنین تشویق سایرین اقدام کنند.
انتهای پیام/ج

۵۰۰۰ تن سیمان رایگان برای مرمت منازل آسیب‌دیده نهاوند اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.