استاندار اردبیل:

۶۵ هزار بیکار در سطح استان اردبیل وجود دارد

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر بر اساس سرشماری انجام گرفته ۶۵ هزار بیکار در استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با اعضای خانه استان اردبیل در محل برج میلاد تهران گفت:در حال حاضر بر اساس سرشماری انجام گرفته ۶۵ هزار بیکار در استان وجود دارد و تلاش می‌کنیم با جذب سرمایه گذاران و فعال کردن واحد‌های صنعتی و تولیدی نرخ بیکاری را در استان کاهش دهیم.

وی فعال سازی واحد‌های راکد از جمله نئوپان خلخال و لبنیات اردبیل را از جمله این اقدامات ذکر کرد.

استاندار اردبیل افزود: مسوولان استان با وفاق و همدلی در امر مقابله با جنگ اقتصادی فعال بوده و برای توسعه همه جانبه استان تلاش می‌کنند.

بهنام جو با بیان اینکه ظرفیت‌های انسانی استان اردبیل در سطح بالایی قرار دارد، تصریح کرد:افراد شاخص استان با تلاش برای تامین زیرساخت‌ها مقدمات سرمایه گذاری در استان اردبیل را فراهم می‌کنند.

وی به تلاش‌های انجام گرفته در خصوص تامین زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: جذب فاینانس داخلی برای اجرای پروژه راه آهن اردبیل، انجام مطالعات راه آهن اردبیل_ پارس آباد، جذب اعتبار برای حوزه راه، شبکه آبیاری پایاب سد‌های استان و رفع مشکلات سرمایه در گردش واحد‌های راکد از جمله اقداماتی است که با همدلی مسوولان و نمایندگان استان انجام گرفته است.

استاندار اردبیل به ظرفیت‌های استان در خصوص گردشگری اشاره کرد و از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان خبر داد.

بهنام جو افزود:اجرای سه پیست اسکی، استقرار پزشک آب درمانی و صدور مجوز ساخت هتل‌های پنج ستاره با هدف رونق گردشگری استان در تمام فصول سال انجام گرفته است.

وی همچنین به خالی شدن برخی روستا‌های استان از سکنه اشاره کرد وگفت: در راستای مهاجرت معکوس حمایت‌های لازم از روستائیان در جهت اشتغال و تولید در زمینه دامداری انجام می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: اصلاح نژاد دام‌های استان برای افزایش بهره وری و اختصاص تسهیلات به روستائیان از جمله اقدامات در این زمینه است.

انتهای پیام/ح

جذب فاینانس داخلی برای اجرای پروژه راه آهن اردبیل

برچسب ها: اشتغال ، واحد صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.