ادامه تقلا‌های گوایدو برای رسیدن به قدرت با پول‌ آمریکا

سرکرده مخالفان ونزوئلا حامیان خود را به برگزاری یک تظاهرات گسترده خیابانی در هفته آینده دعوت کرد.

ادامه تقلا‌های گوایدو با پول‌های آمریکا برای رسیدن به قدرتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا در مرحله بعدی تلاش خود برای تصاحب قدرت اعلام کرد برنامه‌ریزی برای برگزاری تظاهرات گسترده خیابانی در هفته آینده صورت گرفته است.

سرکرده مخالفان ونزوئلا در پیامی توئیتری از حامیان خود خواست ۲۳ جولای یک تظاهرات بزرگ خیابانی را به راه بیندازند. گوایدو مدعی شد: ما از همه ونزوئلا می‌خواهیم بسیج شوند. همراه با قدرت شهروندی و اقدام مجلس ملی، ما به مرحله بعدی مبارزه خود خواهیم رسید. همه پیش به سوی کاراکاس!

به نظر می‌رسد این تظاهرات به منظور تهییج مخالفان در ونزوئلا صورت می‌گیرد که علیرغم حمایت گسترده آمریکا و متحدانش پس از ماه‌ها تلاش به نتیجه‌ای نرسیده است. گوایدو همچنین با مباهات به حمایت‌های خارجی از تلاش خود برای رسیدن به قدرت در پیام توئیتری دیگری پیشتر اعلام کرد: ونزوئلایی‌ها تنها نیستند؛ روسای جمهور، سران و نهاد‌های جهان با ما هستند و به آزادی و دموکراسی در ونزوئلا متعهدند.

پیام توئیتری سرکرده مخالفان در ونزوئلا درست یک روز پس از آن منتشر شد که آمریکا اعلام کرد درنظر دارد ۴۱.۹ میلیون دلار را با عنوان کمک بشردوستانه به گواتمالا، هندرواس، گوایدو و تیم او اختصاص دهد. براساس یک یادداشت داخلی منتشره از سوی اداره توسعه بین المللی آمریکا به تاریخ ۱۱ جولای این وجوه برای پرداخت حقوق گوایدو و همراهانش، پوشش هزینه‌های سفر آن‌ها و نیز ارائه آموزش مدیریت خوب، پشتیبانی فنی و تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

بحران اخیر ونزوئلا پس از آن آغاز شد که گوایدو ژانویه سال جاری میلادی (اوایل بهمن ۹۷) پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی‌درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادورو اعلام کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های آمریکایی، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار