دست داشتن محافظان گوایدو در قاچاق اسلحه

محافظان خوآن گوایدو که چند ماه قبل در جریان سرقت از زرادخانه ملی سلاح ونزوئلا دست داشتند، در قاچاق و خرید غیرقانونی اسلحه از کشور‌های غربی نیز فعالیت داشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «خورخه رودریگز» وزیر اطلاعات ونزوئلا در کنفرانسی خبری اعلام کرد تعدادی از محافظان خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان دولت کاراکاس، که چند ماه قبل در جریان سرقت از مرکز نگهداری از سلاح‌های دولتی دست داشتند، در قاچاق و خرید غیرقانونی سلاح از کشور‌های غربی فعالیت داشته‌اند.

رودریگز در این کنفرانس خبری اظهار داشت محافظان گوآیدو که روز گذشته بازداشت شدند پس از سرقت سلاح‌های دولتی قصد داشتند آن‌ها را پس از استفاده در کودتای شکست خورده ماه آوریل به فروش برسانند که توسط نیرو‌های امنیتی ونزوئلا شناسایی و بازداشت شدند.

وزیر اطلاعات ونزوئلا گفت: آن‌ها قصد داشتند سلاح‌هایی را که به سرقت برده بودند پس از استفاده در کودتای ۳۰ آوریل سال جاری میلادی، به فروش برسانند.

وی افزود: تحقیقات یک ماهه ما نشان داد «اریک سانچز»، «ادواردو گونزالز» و جیسون پاریسی سعی داشتند سلاح‌های سرقت شده که بیشتر آن‌ها تفنگ‌های AK-۱۰۳ بودند و به نیرو‌های مسلح ارتش تعلق داشتند را به قیمت حداقل ۳۵ هزار دلار بفروشند.

به گفته رودریگز، این افراد سابقه قاچاق سلاح از کشور‌های غربی را نیز داشته‌اند.

روز گذشته خوآن گوایدو در واکنش به بازداشت محافظانش در یک پیام توئیتری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به «ربودن» اعضای تیم محافظتش متهم کرد.

یک روز پیش، پس از مذاکرات سه روزه در باربادوس و تلاش‌های متعدد واسطه‌های بین المللی، دولت و اپوزیسیون ونزوئلا موافقت کردند که به منظور عادی سازی وضعیت سیاسی در کشور در مذاکرات شرکت کنند.

خوآن گوایدو در ماه ژانویه سال جاری میلادی خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامید و پس از آن برخی کشور‌ها از جمله آمریکا ریاست جمهوری وی را به رسمیت شناختند. این در حالی بود که تلاش‌های مخالفان دولت ونزوئلا با پشتیبانی غرب برای کودتا علیه دولت مادورو به شکست منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار